آفتاب
در واکنش به حملات پاریس؛

انگلستان شمار نیروهای اطلاعاتی خود را افزایش می دهد

انگلستان شمار نیروهای اطلاعاتی خود را افزایش می دهد

دولت لندن قرار است در واکنش به تشدید حملات تروریستی در عرصه بین المللی، شمار نیروهای مراکز اطلاعاتی انگلستان را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، انگلستان قرار است به دنبال سقوط هواپیمای روسی و حملات تروریستی اخیر پاریس، تعداد ۱۹۰۰ نیروی جدید را به کادر اطلاعاتی خود بیافزاید.

نهادهای اطلاعاتی انگلستان در حال حاضر ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیرو دارند که بین «ام ۱۵» سرویس امنیت داخلی، «ام ۱۶» سرویس امنیت خارجی و «جی سی اچ کیو» ستاد ارتباطات دولتی تقسیم می شوند.

 از سوی دیگر انتظار می رود که تدابیر امنیتی در فرودگاه های بین المللی انگلستان نیز دو برابر شود.

در همین راستا، «دیوید کامرون» نخست وزیری انگلستان که در حال حاضر برای شرکت در نشست جی ۲۰ (بیست اقتصاد برتر دنیا) در ترکیه به سر می برد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امنیت اقتصادی با امنیت ملی ارتباط نزدیکی دارد. چالشی که پیش پای نسل امروز است ما را به تامین نیروی انسانی برای مبارزه با آنهایی وا می دارد که به دنبال ویرانی ما و ارزشهایمان هستند.

از سوی دیگر، انتظار می رود که مقوله مبارزه با تروریسم کامرون را بیش از پیش به همکاری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه وادار کند. کامرون و پوتین قرار است امروز دوشنبه در حاشیه نشست جی ۲۰ با یکدیگر ملاقات کنند. کامرون پیشتر نیز گفته بود که انگلیس با روسیه اختلافاتی دارد اما وی به پوتین این موضوع را خواهد گفت که دو کشور باید روی نابودی داعش تمرکز کنند.

اظهارات کامرون در حالی بیان شد که دخالت اروپا و آمریکا در امور داخلی خاورمیانه نقش بسزایی در بی ثباتی منطقه و ریشه دواندن تروریسم در آن داشته است.

کد N1031082

وبگردی