آفتاب

کشف سلاح‌های اسرائیلی از بزرگ‌ترین باند تروریستی تونس

کشف سلاح‌های اسرائیلی از بزرگ‌ترین باند تروریستی تونس

رسانه‌های داخلی تونس از موفقیت دستگاه امنیتی این کشور در شناسایی بزرگ‌ترین شبکه تروریستی تونس که اسلحه‌های ساخت اسرائیل را در اختیار داشتند، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الشروق تونس، طبق اطلاعات دستگاه امنیتی تونس، این باند تروریستی قصد داشت همزمان با حملات تروریستی اخیر در پاریس، عملیات تروریستی برزگی را در تونس اجرا کند.

طبق این اطلاعات، تعدادی از اعضای گروهک مذکور اروپایی بوده و در این عملیات اسلحه "UZI" ساخت اسرائیل نیز کشف شد. این اسلحه در میان گروه‌های تروریستی به ویژه جبهه النصره که از حمایت مالی بسیار رژیم صهیونیستی برخوردار است، بسیار رایج است.

روزنامه الشروق با اشاره به اینکه این اسلحه‌ها از لیبی به ترکیه و سپس سوریه و پس از آن به تونس راه یافته است، اعلام کرد که یکی از رهبران این گروهک پیش از بازگشت از سوریه به تونس از جمله فرماندهان میدانی جبهه النصره بوده است.

مسئولان امنیتی تونس در این عملیات موفق به شناسایی شبکه تروریستی شدند که عامل سوء قصد به جان یکی از نمایندگان پارلمان این کشور طی چند هفته قبل بود و این همان گروهکی است که در ترور یک نیروی پلیس در سال گذشته دست داشتند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع نوشت، در این گروهک تروریستی که دستگاه اطلاعاتی تونس در طول هفته گذشته آنها را تحت نظر داشت، علاوه بر عضویت چند تونسی و چند اروپایی، تعدادی از اتباع لیبیایی، الجزایری و موریتانیایی نیز حضور دارند.

انتهای پیام

کد N1030951

وبگردی