آفتاب
احمد توکلی در تذکری مطرح کرد؛

چرا طرح دوفوریتی شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات اعلام وصول نمی‌شود

چرا طرح دوفوریتی شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات اعلام وصول نمی‌شود

احمد توکلی طی تذکری این پرسش را مطرح کرد که چرا طرح دوفوریتی شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات اعلام وصول نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نماینده مجلس در تذکر خود عنوان کرد: دیروز اعلام شده بود طرح دوفوریتی شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات تقدیم هیأت رئیسه شده و هیأت رئیسه برای این اعلام وصول نکرد که صفی از طرح‌ها و لوایح در دستور کار بوده است. این در حالی است که هر طرح یا لایحه دوفوریتی که به هیأت رئیسه اعلام وصول می‌شود باید در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: این طرح باعث جلوگیری از فسادهای احتمالی در انتخابات می‌شود و اگر مجلس آن را اعلام وصول نکند در برابر این اتهام قرار می‌گیرد که نمایندگان نمی‌خواهند مسائل مالی انتخابات روشن شود.

توکلی در ادامه در تذکر دیگری گفت: لایحه مواد ثابتی از بودجه با آیین‌نامه سازگار نیست چون موضوعات ممنوعه دارد. نمی‌شود به این شکل لایحه تقدیم مجلس کرد. به علاوه این لایحه فقط باید به کمیسیون‌هایی که به آنها ارتباط دارد ارجاع شود.

به گزارش ایسنا،‌ ابوترابی فرد در رابطه با تذکر نخست توکلی خاطرنشان کرد: طبق ماده 163 آیین‌نامه هیأت رئیسه بر اساس ردیف‌ها در مورد طرح‌ها و لوایح اظهار نظر می‌کند. در مورد این مسأله هم در هیأت رئیسه بحث می‌کنیم و اگر این مسأله مطرح شد که فوت مصلحت می‌شود حتماً اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1030877

وبگردی