آفتاب

مسکو: حزب‌الله و حماس سازمان‌های تروریستی نیستند

مسکو: حزب‌الله و حماس سازمان‌های تروریستی نیستند

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو حزب‌الله لبنان و حماس را سازمان‌های تروریستی نمی‌داند، از نشستی در اردن ظرف دو یا سه هفته آتی با هدف مشخص کردن سازمان‌های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو نه تنها حزب الله را یک سازمان تروریستی نمی‌داند بلکه روابط و کانال‌های ارتباطی با این حزب دارد. مسکو حزب الله را یک قدرت اجتماعی و سیاسی می‌داند که از مشروعیت نیز برخوردار است و از سوی مردم لبنان انتخاب شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو بر خلاف آمریکا جنبش حماس را نیز یک سازمان تروریستی نمی‌داند بلکه بر این باور است که حماس بخشی جدایی ناپذیر از جامعه فلسطینی است.

این دیپلمات روسیه در ادامه اظهار داشت: ظرف دو یا سه هفته آتی نشستی در سطح کارشناسان در اردن برای تعیین گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی تشکیل خواهد شد و در این نشست شرکت کنندگان به لیست مشترکی از گروه‌های تروریستی دست خواهند یافت.

بوگدانف چندی پیش در سفر به لبنان با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله دیدار کرده بود.

از سوی دیگر بوگدانف از دیدار گروهی از دیپلمات‌های روسی با نمایندگان مخالفان سوریه در خارج این کشور در حاشیه نشست روز شنبه وین خبر داد.

وی همچنین آمادگی کشورش را برای راه اندازی یک مرکز اطلاعاتی مشترک با مصر برای تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1030762

وبگردی