آفتاب

پاریس از بزرگترین عملیات هوایی فرانسه علیه داعش خبر داد

پاریس از بزرگترین عملیات هوایی فرانسه علیه داعش خبر داد

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، جنگنده‌های فرانسوی بزرگترین عملیات در سوریه علیه مواضع داعش در شهر رقه که مقر اصلی این گروه است، را انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده که این حملات از عصر یک‌شنبه با شرکت ۱۰ جنگنده به طور همزمان از امارات و اردن انجام و در این عملیات از ۲۰ بمب استفاده شد.

بر اساس این بیانیه، این عملیات در هماهنگی با نیروهای آمریکایی علیه مراکز فرماندهی، سربازگیری، یک انبار مهمات و یک اردوگاه آموزشی اعضای داعش انجام شد.

به گزارش بی.بی.سی،‌ فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه حملات روز جمعه را "عمل جنگی" توصیف کرده و قول داده بود که پاسخ فرانسه "بی رحمانه" خواهد بود.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، هم روز شنبه در حاشیه نشست وین درباره آینده سوریه گفت که حملات پاریس نشانگر ضرورت همکاری بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و گروه داعش است. او تاکید کرد حملات پاریس باعث نمی‌شود که فرانسه در حضور نظامی خود در سوریه تجدید نظر کند.

فرانسه از سال ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا، مواضع داعش را در عراق هدف گرفته اما هواپیماهای این کشور در سپتامبر سال جاری در عملیات علیه داعش در سوریه هم شرکت کردند. هواپیماهای فرانسوی هفته پیش محل فعالیت های نفتی در منطقه تحت کنترل داعش در سوریه را هدف گرفتند.

انتهای پیام

کد N1030630

وبگردی