آفتاب

کره شمالی تصاویری ازموشکهای در آستانه پرتاب نمایش داد

کره شمالی تصاویری ازموشکهای در آستانه پرتاب نمایش داد

واحدمرکزی خبر نوشت: همزمان با آمادگی احتمالی کره شمالی برای پرتاب موشک ، تصاویری از رژیم نظامی این کشور منتشر شد که در آن موشک دور برد کره شمالی شلیک شده در سال 2012 و همچنین موشکی که سال 2014 شلیک شد و کیم جونگ اون رهبر این کشور نظاره گر آن بود به نمایش گذاشته شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی ( یونهاپ ) روز یکشنبه اعلام کرد کره شمالی در ساحل شرقی خود منطقه « کشتیرانی ممنوع » اعلام کرده است که می تواند نشانه ای از آمادگی این کشور برای پرتاب موشک باشد.
با این حال وزارت دفاع کره جنوبی از تأیید این مسئله که کره شمالی چنین منطقه ای ( کشتیرانی ممنوع) را اعلام کرده است خودداری کرد.
کره شمالی پیشتر نیز منطقه کشتیرانی ممنوع اعلام کرده بود اما هیچ موشکی پرتاب نکرد. این کشور به علت پرتاب موشک های بالستیک در گذشته و همچنین آزمایش های هسته ای با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شده است.
کره شمالی براساس موافقتنامه ای که سال 2005 با آمریکا ، کره جنوبی ، چین ، روسیه و ژاپن امضا کرده است موافقت کرد برنامه تسلیحات هسته ای خود را در ازای دریافت امتیازهای دیپلماتیک و کمک های اقتصادی کنار بگذارد. اما کره شمالی به این تعهد خود عمل نکرد و در سال های 2006 ، 2009 و 2013 سه آزماش هسته ای انجام داد. این آزمایش های هسته ای باعث شد تا کره شمالی با محکومیت بین المللی و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شود.

4949

کد N1030449

وبگردی