آفتاب
رئیس شورای اروپا؛

مبارزه با تروریست های داعش باید هدف مشترک روسیه و آمریکا باشد

مبارزه با تروریست های داعش باید هدف مشترک روسیه و آمریکا باشد

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا بر لزوم همکاری روسیه و آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم تأکید و اظهار داشت که مقابله با داعش باید به عنوان هدف مشترک دو کشور به شمار آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس شورای اروپا در اظهاراتی همکاری روسیه و آمریکا را برای مبارزه مشترک علیه تروریسم مهم و حیاتی ارزیابی کرد.

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در این باره خاطر نشان کرد: بی تردید می توان گفت که شواهد از لزوم همکاری روسیه و آمریکا در راستای مبارزه مشترک علیه تروریسم حکایت داشته و مقابله جدی و عملی در برابر گروه تروریستی داعش باید به عنوان هدف مشترک هر دو کشور در این راستا به شمار آید.

وی که در دوران حمایت های پیدا و پنهان محور غربی-عربی از گروه های تروریستی در سوریه موضع منفعلانه ای را در پیش گرفته بود، ادامه داد: دراین راه نه تنها به همکاری و هماهنگی نیاز است، بلکه باید طرفین دارای حسن نیت نیز باشند.

تاسک در ادامه افزود: در این راه اقدامات روسیه در سوریه باید بر تروریست های داعش متمرکز باشد.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

در این میان، جبهه غربی-عربی حامیان تروریست های داعش روسیه را متهم کردند که حملاتش به جای گروه تروریستی داعش بر مخالفان سوری متمرکز بوده است.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.

کد N1030423

وبگردی