آفتاب

شیخ الازهر: داعش با سخنرانی‌های منحرف جوانان مسلمان را فریب می‌دهد

شیخ الازهر: داعش با سخنرانی‌های منحرف جوانان مسلمان را فریب می‌دهد

شیخ الازهر ضمن محکوم کردن اقدامات گروه تروریستی داعش تاکید کرد که این گروه با سخنرانی‌های منحرف، جوانان مسلمان را با وعده بهشت فریب می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس شورای بین المللی که با عنوان "دیدگاه علما در تجدید خطبه‌های دینی و رویارویی با تفکرات افراطی" برگزار شد، اقدامات گروه تروریستی داعش را محکوم و اعلام کرد که این گروه از متون دینی به نفع خود سوءاستفاده می‌کند و با ایراد سخنرانی‌های منحرف، جوانان مسلمان را با وعده بهشت فریب می‌دهد.

وی در ادامه از علمای اسلامی خواست براساس مسئولیت خود دیدگاه عمومی را درخصوص مسائل مختلف تجدید کنند.

شیخ الازهر تاکید کرد الازهر آمادگی کامل دارد به آگاهی دادن به مسلمانان جهان در حل و فصل مسائل مورد اختلاف کمک کند.

وی همچنین بر مسئولیت علما و اندیشمندان درباره آنچه که امروز برای مسلمانان در جهان اتفاق می‌افتد و لزوم ایفای نقش در شناسایی دلایل این اتفاقات تاکید کرد.

در همین راستا، محمد مختار، وزیر اوقاف مصر نیز بر لزوم ایجاد تغییری در اندیشه‌های کشورهای عربی و اسلامی در راستای به روز کردن سخنرانی‌های مذهبی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کرد.

در این کنفرانس نمایندگانی از برخی وزرای اوقاف و امور مذهبی کشورهای مختلف عربی و نمایندگان اقلیت‌های مسلمان در خارج مصر و مفتی استان‌های مختلف این کشور حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N1030239

وبگردی