آفتاب

هیئت داوران هشت گروه علمی جشنواره کتاب دین مشخص شدند

هیئت داوران هشت گروه علمی جشنواره کتاب دین مشخص شدند

مدیر کل دفتر تهیه و تألیف متون و نشریات سازمان و مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره کتاب دین گفت: هیئت داوران هشت گروه علمی از ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهشهای برتر مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت داوران هشت گروه علمی جشنواره کتاب دین مشخص شدند.

مجید توسلی در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: تا کنون هیئت داوران هشت گروه علمی «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی»، «اصول، فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه، کلام، اخلاق، عرفان و مذاهب اسلامی»، «علوم اجتماعی »، «ادبیات داستانی و رمان»، «علوم قرآن و حدیث»، «کودک و نوجوان» و «اقتصاد اسلامی و مدیریت» مشخص شده اند.

وی ادامه داد: هیئت داوران دو گروه علمی دیگر جشنواره ششم یعنی گروه‌های «علوم ترییتی، روانشناسی و علوم رفتاری»، و «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)» نیز به زودی مشخص می‌شود.

توسلی با اشاره به چگونگی فرایند داوری در جشنواره کتاب دین، تصریح کرد: جلسات گروه های علمی برای ارزیابی آثار با حضور حداقل سه نفر از اعضا رسمیت می یابد.  همچنین گروه‌های علمی برای ارزیابی آثار به تناسب موضوع از استادان و پژوهشگران متخصص مراکز علمی ـ پژوهشی سراسر کشور نیز کمک می گیرند.

 مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره کتاب دین افزود: داوری آثار در گروه‌های علمی جشنواره در چهار مرحله صورت می‌پذیرد؛ در مرحله اول آثار از نظر شاخصهای کلان و معیارهای اولیه پژوهش، توسط گروه علمی مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته و آثاری که از حداقل ویژگی‌های یک اثر ارزشمند برخوردار باشند، به مرحله بعد راه می‌یابند و آثاری که کاستی چشمگیری داشته و با معیارها و ضوابط مصوب منطبق نباشند، از داوری حذف می‌شوند.  

توسلی اضافه کرد: در مرحله دوم کارشناسان علمی، متناسب با رشته‌ها و گرایش‌های موجود، آثاری را که به مرحله دوم راه یافته‌اند، با توجه به شاخصهای کلی تعیین شده در فرمهای ارزیابی، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند. در مرحله سوم آثاری که بیش از ۸۰ درصد امتیاز را کسب کرده‌اند مجددا برای داوری ارسال می‌شوند. سپس گروه‌های علمی با توجه به امتیازات آثار و نتایج مراحل گذشته، آثار برگزیده و شایسته تقدیر را به شورای علمی معرفی  می کنند.

وی ادامه داد:  در مرحل چهارم و آخرین مرحله داوری  آثار معرفی شده گروه‌های علمی همراه با تمامی سوابق و مستندات، توسط رئیس هر گروه در شورای علمی جشنواره مطرح می‌شود و پس از بررسی امتیازات آثار در مراحل مختلف، آثار واجد صلاحیت به صورت نهایی برگزیده و معرفی می‌شوند.

توسلی یادآور شد: در صورت تامین اعتبار اختتامیه این جشنواره در ایام دهه فجر امسال برگزار خواد شد.

کد N1030232

وبگردی