آفتاب

وزیر دفاع فرانسه: تاسیسات غیرنظامی داعش را هدف بگیرید/تاسک:همکاری آمریکا و روسیه ضروری است

وزیر دفاع فرانسه: تاسیسات غیرنظامی داعش را هدف بگیرید/تاسک:همکاری آمریکا و روسیه ضروری است

وزیر دفاع فرانسه اظهار کرد: برای شکست دادن گروه تروریستی داعش باید همه امکانات متعلق به این گروه از جمله تاسیسات غیرنظامی آن مورد حمله قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه، امروز (یکشنبه) اظهار کرد: حملات هوایی علیه تاسیسات غیرنظامی تحت کنترل گروه تروریستی داعش برای شکست دادن این گروه ضروری است.

وی در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی گفت: ما باید به همه امکانات تحت اختیار داعش حمله کنیم. داعش برای تامین مالی شبه دولت خود به تاسیسات نفتی احتیاج دارد. در هر روز صدها کامیون به سراغ این پایانه‌های نفتی داعش می‌آیند. داعش با استفاده از پول خود سلاحهایی می‌خرد که در حملات نظامی مورد استفاده قرار می‌دهد.

همچنین مکان‌های مشابه دیگری نیز در کنترل داعش است و ما به حمله به آنها ادامه خواهیم داد.

از طرف دیگر دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا گفت: همکاری میان روسیه و آمریکا برای یک جنگ مشترک علیه تروریسم ضروری است. دونالد تاسک که برای شرکت در اجلاس گروه 20 به آنتالیای ترکیه رفته گفت: مطمئنا همکاری میان آمریکا و روسیه یک مساله ضروری است و من تردیدی درباره آن ندارم.

وی افزود که اقدام هماهنگ علیه گروه تروریستی داعش باید هدف مشترک این دو کشور باشد.

دونالد تاسک تاکید کرد نه تنها هماهنگی و همکاری مهم است بلکه حسن نیت بیشتر نیز اهمیت دارد.

وی روسیه را متهم کرد به اینکه آنچه را که بروکسل مخالفان میانه روی سوری در نظر می‌گیرد مورد حمله قرار می‌دهد.

دونالد تاسک مدعی شد مشخصا اقدامات روسیه در سوریه باید تمرکز بیشتری بر داعش داشته باشند زیرا ما در حقیقت نمی‌توانیم هیچ گونه اقدامی علیه مخالفان میانه روی سوری را بپذیریم.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز اظهار کرد: منطقه شینگن در اروپا مورد تهدید قرار گرفته اما علت آن حملات پاریس نبوده بلکه عدم استفاده موثر از تدابیر کنترل مرزی است.

یونکر به خبرنگاران گفت: حملات تروریستی شهر پاریس منطقه بدون مرز شینگن در اتحادیه اروپا را زیر سوال نمی‌برد. شینگن تحت تهدید است اما نه به خاطر این حمله بلکه به خاطر عدم استفاده موثر از تدابیر کنترل مرزی.

وی همچنین گفت: ما نباید کسانی که حملات تروریستی انجام می‌دهند را با پناهجویانی که از خشونت فرار می‌کنند اشتباه بگیریم.

انتهای پیام

کد N1030197

وبگردی