آفتاب

درخواست بان کی مون از رهبران جی 20: آوارگان سوری را دریابید

درخواست بان کی مون از رهبران جی 20: آوارگان سوری را دریابید

دبیرکل سازمان ملل پیش از آغاز نشست گروه 20 در میان خبرنگاران حاضر شد و خواهان کمک به حل بحران آوارگان سوری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گفت: بحران آوارگان اکنون یکی از چالش‌های بزرگ برای منطقه و جهان است. سازمان ملل خواهان کمک اقتصادی به کشورهای میزبان آوارگان است و در این راستا من از رهبران گروه 20 می‌خواهم تا نقشی فعال‌تر در این زمینه ایفا کنند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ترکیه و یونان بخش بزرگی از مشکلات آوارگان سوری را به دوش می‌کشند و جامعه جهانی باید به این دو کشور کمک کند. نمی‌توان به دلایل امنیتی یا اقتصادی از کمک به انسان‌هایی که نیازمند یاری ما هستند سر باز بزنیم. این یک وظیفه انسانی است و جامعه جهانی باید به آوارگان کمک کند.

بان کی مون در ادامه با به اشاره به بحران سوریه گفت: بحران سوریه باید از راه سیاسی حل شود. مذاکراتی که اخیراً در وین انجام شد و تلاش‌های وزرای خارجه آمریکا و روسیه برای توقف درگیری‌ها در سوریه قابل ستایش است. همه باید اختلافات را کنار بگذارند و آتش‌بس در سوریه را برقرار کنند تا فرصت برای برگزاری انتخابات و حل سیاسی بحران هموار شود.

دبیرکل سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا از فرصتی که اکنون و پس از مذاکرات وین به دست آمده استفاده کنند و تلاش‌ها برای توقف خشونت و تروریسم در سوریه را افزایش دهند.

وی در پاسخ به خبرنگاری درباره خشونت‌های اخیر در پاریس نیز گفت: تروریسم پیشتر نیز وجود داشته اما هیچ‌گاه تا این حد افسارگسیخته نبوده و تا این میزان در جهان منتشر نشده بود. این نشان‌دهنده این است که ما باید تلاش‌هایمان را برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی متحد کنیم و در این زمینه اقدامات عملی‌تری انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N1030057

وبگردی