آفتاب
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور؛

ضرورت پر رنگ کردن نقش بخش خصوصی در ارائه خدمات آزمایشگاهی

ضرورت پر رنگ کردن نقش بخش خصوصی در ارائه خدمات آزمایشگاهی

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در ارائه خدمات مطلوب آزمایشگاهی به پژوهشگران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های تاکید کرد.

به گزارش  خبرگزاری مهر، علی وطنی در نشست مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: داشتن پشتوانه آزمایشگاهی قوی یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین الزامات توسعه فناوری و تجاری‌سازی است و مدیران آزمایشگاه‌های کشور، در مسیر ارائه خدمات مطلوب به محققان، پژوهشگران و فناوران کشور نقشی سازنده ایفا می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اهمیت آزمایشگاه‌ها در تولید ثروت ملی و توسعه کشور، مدیران آزمایشگاه‌ها را امانت‌دار و کلیددار ثروت و سرمایه ملی کشور دانست و افزود: آزمایشگاه‌های کشور، بخش مهمی از ثروت ملی کشورمان هستند و بر همین اساس، مدیران آزمایشگاه‌ها امانت‌دار و کلیددار ثروت و سرمایه ملی کشورمان به شمار می روند که باید این ثروت ملی در جهت توسعه و ارزش‌آفرینی بهره‌برداری شود. 

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر ضرورت پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در ارائه خدمات مطلوب آزمایشگاهی به پژوهشگران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد.

وطنی، استقرار استاندارد« ISO/IEC۱۷۰۲۵ » را یک ضرورت برای آزمایشگاه‌های کشور در جهت ارائه خدمات مطلوب و متناسب‌ عنوان کرد و افزود: تا کنون در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها عرضه محور بوده‌اند و این رویکرد می‌بایست به نفع متقاضیان و مشتریان خدمات آزمایشگاهی اصلاح شود.

کد N1030027

وبگردی