آفتاب

یونسی: ایران را برای همه ایرانیان بدانیم تا از بحران جلوگیری شود/با همنوایی با اسرائیل در پی اذیتند

یونسی: ایران را برای همه ایرانیان بدانیم تا از بحران جلوگیری شود/با همنوایی با اسرائیل در پی اذیتند

حجت‌الاسلام یونسی گفت: موج موج مردم مسلمان به کفر پناه می‌برند تا شغل داشته باشند. کسی نگران نمی‌شود ولی تا توریست به کشور می‌آیند می‌گویند فرهنگ از بین رفت!

دستیار رییس جمهور در امور اقلیت های دینی و مذهبی  در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هتل المپیک افزود: براي برخي اينکه جوا نان ما از بیکاری فاسد می‌شوند مهم نیست ولی اینکه دولت برجام را به نتیجه می‌رساند آنقدر آشفته می‌شوند.

اهم اظهارات وی را به نقل از ايسنا در ادامه می خوانید:

در حوزه آموزه‌های عمومی دانش یکی از مشکلات ما این است که پاسخگوی این همه فارغ‌التحصیل نیستیم و بازار کار برای آن تعریف نکردیم و آنچه آموخته‌ایم برای کار نبوده است بلکه برای میز مدیریت بوده است.

امروز هر مسئولی از جمهوری اسلامی به هر کجا سفر می‌کند کامیون کامیون نامه تقاضای کار می‌رسد و عمدتا منظور از کار پشت میز نشینی یا مدیریت است.

در دولت قبل با وجود اینکه شغلی وجود نداشت، جمعیت زیادی به دانشگاه وارد شد و امروز دولت در برابر این جذب بیجا درمانده است.ما توانستیم یک عطش را بیش از حد جواب دهیم اما در حوزه نظریه‌پردازی کم داریم، در حوزه پنجه‌های کارآمد و مهارت که مشکل اصلی کشور و توسعه در این زمینه است مشکل داریم.

 کار باید در کشور ما تقدیس شود چقدر از خیابان‌های ما به نام کار و کارگر است؟ حتی برای کار خیر ساختن کارگاه به ذهن ما نمی‌آید یا حتی اگر این کار را انجام دهند و کارگاه بسازند حتی با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند.  برای ساختن کارگاه باید پیچ و خم‌های اداری را طی کنند و پس از راه‌اندازی با ناامنی‌ها و گرفتاری‌ها دست و پنجه نرم کنند به همین دلیل ترجیح می‌دهند پول‌شان را در بانک‌ها بگذارند یا به خارج منتقل کنند.

فسادی که بیکاری به فرهنگ، دین، هویت و امنیت ما وارد می‌کند مسئله دیگری وارد نمی‌کند، فساد،‌ دزدی، غارت،‌ جنایت، آدمکشی و گریز از انقلاب و مسئولان به دلیل بیکاری است.

آنهایی که در منطقه جنگ راه انداختند و تلاش کردند ایران در مذاکرات به نتیجه نرسد مانند وهابی‌ها و صهیونیست‌ها حالا هم تلاش می‌کنند که ناامنی عظیم ایجاد کنند. هر برنامه عظیم در کشور را سعی می‌کنند با پول وهابی‌ها و نفوذ صهیونیست به نتیجه نرسد‌،‌ دوست دارند توریست به رأس‌الخیمه، دبی و آنتالیا برود، ولی چرا این همه ثروت ایرانیان به داخل ایران نیاید؟ ما احتیاج نداریم خارجی‌ها اینجا سرمایه‌گذاری کنند از نظر مهارت هم کمبود نداریم. از نظر سرمایه مادی هم کمبود نداریم البته از نظر امنیت عمومی در بهترین وضعیت مقایسه با سایر کشورها هستیم ولی احساس امنیت برای سرمایه‌گذاران بسیار کم است.

مهمترین وظیفه دولت این بوده است که موانع خارجی را تقریبا رفع کرده و داخلی‌ها هم در سطوح عالی همه همراهی می‌کنند ولی برخی در رده‌های پایین سعی دارند مخالفت کنند تا مسئولان اذیت شوند و با همنوایی با اسرائیل فضایی را ایجاد کنند که شاید بتوانند منافعی کسب کنند.

دولت برای حل معضل و مشکل اساسی بیکاری، اشتغال و رکود باید موانع داخلی و خارجی را بردارد، مهمترین کار همین توافق بود که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت و مجلس آن را تصویب کرد و باید با یک انسجام و وحدت ملی و همراهی با دولت فضای داخلی را آماده کرد که بشود برنامه‌های دولت را اجرا کرد. 

بیشترین مهاجرت از کشور برای اقوام شرق و غرب است زیرا موقعیت ویژه مرزی دارند که این مهاجرت برای ما ناپسند و خطرناک است.ما باید زمینه جذب و اشتغال آنها را فراهم کنیم . و مهمترین خدمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش کارگران اقوام ایرانی در شرق و غرب ایران و توسعه دانشکده‌های آنها است.

برخی نگاه منفی دارند و بیشتر تولید خطر می‌کنند ولی با ایجاد آموزشکده‌ها از ناامنی‌ها، بحران‌ها و خشونت‌های آینده جلوگیری می‌شود. باید تلاش کنیم همه ایرانی‌ها در ایران کار داشته باشند تا نسبت به آینده امیدوار و نسبت به لطف دشمنان مأیوس شوند.اگر کار نباشد کشور در آینده هزینه سنگینی‌ می‌دهد اما بیکاری، تحقیر و بدبینی قومی چه در داخل و چه در خارج خطرناک است.

در داخل اگر توانستیم امنیت خوبی برقرارکنیم به این دلیل است که همه ایرانیان را در منافع و خدمات شریک می‌دانیم و باید این حق را تعمیم دهیم و ایران را برای همه ایرانیان بدانیم تا بتوانیم از بحران احتمالی و خواب‌های آشفته دشمنان جلوگیری کنیم.

27214

 

کد N1030022

وبگردی