آفتاب

درخواست جهانگیری از قوه قضاییه: با بابک زنجانی برخورد جدی کنید/چرا او به زنگنه یکسره تهمت می​​‌زند؟

درخواست جهانگیری از قوه قضاییه: با بابک زنجانی برخورد جدی کنید/چرا او به زنگنه یکسره تهمت می​​‌زند؟

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخورد قهرمانه و طلبکارانه متهم نفتی با نظام جمهوری اسلامی ایران در دادگاه، گفت که دستگاه قضایی باید برخورد جدی و قاطعانه‌ای با این متهم داشته باشد.

اسحاق جهانگیری در سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران با اشاره به برگزاری دادگاه متهم نفتی گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست فردی دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول مملکت را در اختیار داشته باشد و در دادگاه از موضع یک قهرمان و طلبکار با نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت کند. اگر این فرد صحبت از داشتن پول زیاد می‌کند، چرا پول مملکت را نمی‌دهد تا از زندان خلاص شود؟ این برخورد توهین آمیز است و از دستگاه قضایی کشور درخواست می‌کنیم با این موضوع برخورد کند و کسانی که پشت پرده جهت تقویت این رفتارها عمل می‌کند با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود:‌ این فرد یکسره به وزیر انقلابی پاک و متدین کشور آقای زنگنه تهمت می‌زند. ایشان یکی از پاکترین و با سابقه ترین وزیران و مدیران کشور هستند. باید با فساد مقابله جدی کنیم و در مقابل هرگونه فساد اقتصادی به طور جدی بایستیم.

ديگر سخنان معاون اول دولت در اين همايش را به نقل از ايسنا بخوانيد:

** نمی توان هر مشکل، مسأله و تنگنایی را بحران محسوب کرد. در حقیقت زمانی که آسیب‌های پیش رو به خوبی مدیریت نمی‌شوند بحران ایجاد می‌شود که هزینه‌های مادی و معنوی بسیار زیادی دارد. امیدواریم دستگاه‌های مدیریتی کشور با اشراف و مدیریت صحیح با بحران‌ها برخورد کنند و مردم را در جریان امور قرار دهند.

**اگر در بحران‌ها اطلاع رسانی دقیقی انجام شود، مردم حضور فعال خواهند داشت و بخش عمده‌ای از هزینه‌ها و مشکلات بحران‌ها به خوبی مدیریت خواهد شد. ایران در حوزه بلایای و حوادث غیر مترقبه با حوادث زیادی روبرو است.‌ در این حوزه هزینه‌های زیادی به مردم متحمل می‌شودکه باید با ارزیابی دقیق این حوادث پیشگیری مناسبی از بروز آن‌ها داشته باشیم.

**{در خصوص لزوم ورود بیمه‌ها برای مقابله با بحران‌ها در کشور} هم نظارت اقتصاد و دارایی و هم بیمه مرکزی باید به این میدان ورود پیدا کنند و دولت هم امکاناتی را که در این عرصه می‌تواند در اختیار بگذارد تا گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود. در حال حاضر 50 درصد کشاورزان در کشور بیمه شده‌اند و اگر همتی به خرج دهیم و اگر پوشش بیمه برای آن‌ها گسترش دهیم قطعا سالانه از آنچه که امروز به عنوان خسارت های حوادث پرداخت می کنیم هزینه کمتری متحمل خواهید شد.

2727

 

 

کد N1029993

وبگردی