آفتاب

بازداشت بیش از 50 معترض در راهپیمایی ضد دولتی سئول

بازداشت بیش از 50 معترض در راهپیمایی ضد دولتی سئول

پس از آنکه بزرگترین تظاهرات ضد دولتی سئول در هفت سال گذشته با درگیری‌های خشونت‌آمیزی همراه بود، پلیس کره جنوبی امروز (یکشنبه) بیش از 50 معترض را بازداشت کرده و این در حالی است که معترضان بیشتری تحت تعقیب هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس کره جنوبی برای متفرق کردن حدود 70 هزار نفری که به گروه‌های کارگری، مدنی و کشاورزان در اعتراض به سیاست‌های پارک گئون های، رئیس جمهوری کشورشان پیوسته بودند، متوسل به شلیک گاز اشک آور و استفاده از آب پرفشار شدند. این فعالان با سیاست‌های کارگری پارک گئون های و تصمیم وی برای ملزم ساختن مدارس راهنمایی و دبیرستان از سال 2017 میلادی به تدریس کتاب‌های تاریخی که از سوی دولت منتشر می‌شوند، مخالفند.

چو بیونگ اوک، دبیرکل لیگ "کشاورزان کره" گفت: بائک نام گی، کشاورز 69 ساله پس از آنکه در اثر آب پرفشار پلیس در نزدیکی ساختمان شهرداری سئول به زمین افتاد و از ناحیه سر مجروح شد، همچنان در بیمارستان در حالت کما به سر می‌برد.

تصاویر فیلم‌های گرفته شده نشان داد، در حالی که دیگر معرتضان تلاش می‌کنند این کشاورز را از زیر آب بیرون بیاورند، وی بی‌حرکت روی زمین افتاده و پلیس همچنان بالای خودروهای خود ایستاده و به استفاده از آب پرفشار ادامه می‌دهد.

پلیس کره جنوبی گفت، تاکنون 51 تن بازداشت شده‌اند و ممکن است تعداد این افراد افزایش یابد چرا که سازمان دهندگان این اعتراضات و افرادی که نقش مهمتری در آن ایفا کردند نیز ممکن است بازداشت شوند.

کیم سونگ سو، سخنگوی حزب اپوزیسیون "ائتلاف سیاست‌های جدید برای دموکراسی" در بیانیه‌ از اعمال بیش از حد خشونت بر معترضان توسط پلیس انتقاد کرده و گفت: پلیس مسئول مجروح شدن بائک نام گی است.

این معترضان که اکثرا ماسک به چهره داشتند بنرهایی به دست داشته و شعار "پارک گئون های کناره گیری کن" و "نه به اخراج کارگران" سردادند.

آن‌ها یکی از خیابان‌های اصلی مرکز سئول را تصرف کرده و برخی از آنها با پلیس که تلاش می‌کرد آن‌ها را با قرار دادن اتوبوس در اطرافشان محاصره کند، درگیر شدند.

معترضان تلاش کردند با طناب برخی از این اتوبوس‌ها را کنار بکشند و پلیس کره جنوبی که کلاه ایمنی و زره به تن داشت با شلیک گاز اشک آور و استفاده از آب پرفشار واکنش نشان داد.

گروه‌های کارگری به تلاش‌های دولت برای تغییر قوانین کار که به کمپانی‌ها آزادی‌های بیشتری در اخراج کارگران می‌دهد، اعتراض کردند.

منتقدان دولت نیز می‌گویند: این کتاب های تاریخ که هنوز نوشته نشده‌اند با انگیزه سیاسی صورت گرفته و احتمالا قصد دارند تا فعالیت دیکتاتوری‌های ظالم گذشته یعنی قبل از گذار خونین کره جنوبی به سمت دموکراسی در دهه 1980 میلادی را لاپوشانی کنند.

پارک گئون‌های دختر پارک چونگ ‌هی، دیکتاتور نظامی کشته شده است که در دهه‌های 1960 و 1970 میلادی برکره جنوبی حکومت می‌کرد.

انتهای پیام

کد N1029924

وبگردی