آفتاب

تذکر دو نماینده آذری زبان به صداوسیما: نباید بهانه به دست ضد انقلاب بدهیم

تذکر دو نماینده آذری زبان به صداوسیما: نباید بهانه به دست ضد انقلاب بدهیم

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با انتقاد شدید از برنامه فیتله آن را برنامه ای بی محتوا و سخیف خواند که احساسات مردم آذربایجان را جریحه دار کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، جلیل جعفری بنه خلخال نماینده خلخال و کوثر در مجلس در نطق میان دستور خود، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی پاریس و توهین به آذری زبانان در صدا و سیما اظهار کرد: این اولین بار نیست که در فضای رسانه‌ای کشور به مردم شریف، غیور و قهرمان و قهرمان‌پرور آذری زبان توهین می‌شود اما به جد تاکید می‌کنم که باید آخرین آن باشد.

وی افزود: بزرگ‌مردان و بزرگ زنان آذری زبان در تمام نقاط کشور سهم بسیار بزرگی در شروع و پیروزی حیات طیبه انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس در اداره کشور، اقتصاد کشور و ولایتمداری و دین‌داری همچنین غنی‌سازی فرهنگ عمومی کشور در علم و فرهنگ، غیرت و مردانی در عفاف و حجاب و پاکی و استحکام خانواده نقش بسیار بزرگی دارند.

نماینده مردم خلخال در مجلس تصریح کرد: آیا شایسته است مردمی با این شاخص‌های متعالی را با بعضی برنامه‌های سخیف همچون برنامه مسخره فیتلیه که محتوای آن نشان از کله بی‌مغز پوچ تهیه‌کنندگان آن دارد را جریحه‌دار کرد؟

وی تاکید کرد: نباید با این کارها بهانه به دست دشمنان و ضد انقلاب بدهیم و هزینه‌های گزافی را به کشور تحمیل کنیم.

فرهنگی: امروز بیش از هر روز نیازمند وحدتیم

همچنین محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند وحدت هستیم، گفت: صداوسیما، رسانه های رسمی و غیر رسمی اعم از مکتوب و مجازی باید به این مهم توجه کرده و التزام مورد نیاز را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه خلاءهای قانونی و ضعف در نظارت ها باعث شده است وحدت ملی به شدت آسیب پذیر شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود با تأکید بر تمدن نوین اسلامی و معرفی آن به جهانیان تأکید کردند آنچه این ایده را محقق می کند، همبستگی است نه پیام های ضدهمبستگی؛ توجه به قومیت های مختلف کشور و اعتماد به آنها برخلاف تصور برخی، باعث افزایش انسجام و سرمایه اجتماعی می شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: در قانون مجازات اسلامی برای توهین به فرد در ماده 608 و توهین به مقامات دولت در ماده 609 و حتی توهین به کودک در ماده 619 جرم انگاری شده و برای آنها مجازات تعیین شده است اما برای توهین به میلیون ها انسان هیچ حکم قانونی وجود نداشته و دادستان هم به این قضیه به عنوان مدعی العموم ورود پیدا نمی کند و مسئولانی مانند مسئولان صداوسیما نیز نظارت کاملی برا اقدامات زیرمجموعه های خود ندارند که این آسیب جدی است.

فرهنگی در ادامه با بیان اینکه در سال 85 در مجلس نسبت به این مهم ورود پیدا کردیم، عنوان کرد: اما در مجلس و قوای دیگر نسبت به آن استقبال نشد در حالی که نباید گفته شود توهین امر مبهمی است که در استفساریه مصوب 1379، توهین تعریف و به تشخیص قاضی منوط شده و عرفیات جامعه مبنای آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به شبکه های اجتماعی متنوع هم اشاره می کنم که این شبکه ها در حالت برزخ قرار دارند که اقدام کنترلی برای آنها وجود ندارد و در کنار آثار و نسخ گسترده، امکانی برای جرم سفید ایجاد شده است لذا خلاء ارزش گذاری باعث شده تا هیچگونه نظارتی وجود نداشته باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: متأسفانه تشویش اذهان گسترده در خصوص جایگاه نمایندگی مجلس در جریان است و نمایندگان به طور گسترده با انگیزه های مختلف در معرض انتقادهای نادرست و پردازش های نامناسب قرار می گیرند این در حالی است که نمایندگی مردم در هر دوره 4 ساله است و تخطئه آن باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود که نهادهای مسئول باید تمهیدات مناسب داشته باشند.

27220

کد N1029900

وبگردی