آفتاب

تابش: انتخابات مهمترین عرصه بروز وحدت و مشارکت ملی است/ قضاوت تاریخ موکول به جناح ها نیست

تابش: انتخابات مهمترین عرصه بروز وحدت و مشارکت ملی است/ قضاوت تاریخ موکول به جناح ها نیست

نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: باید به قضاوت تاریخ بیاندیشیم که موکول به عملکرد این جریان و آن جریان نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: هفته مطبوعات را با برگزاری نمایشگاه موفق آن پشت سر نهاده ایم و امیدوارم که این مناسبت‌ها موجب توجه هر چه بیشتر همه نهادهای رسمی و آحاد شهروندان به مساله رسانه ها شود.

وی تاکید کرد: ‌شرایط پساتوافق افق امید بخشی برای حل مسائل اقتصادی و بین المللی به وجود آورده است.

تابش در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به حوادث تروریستی در لبنان و فرانسه خاطرنشان کرد: متاسفانه منطقه و جهان که سخت به آتش افراطی گری، خشونت و تروریسم گرفتار شده، در این روزها شاهد رخدادهای تکان دهنده ای در لبنان و فرانسه بوده است و کشتن انسانهای بی گناه و بی پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می دهد، تروریسم شرق و غرب نمی شناسد.

تابش افزود: باید این خطر جهانی را در همه جا جدی گرفت و به نام اسلام و معنویت و رحمانیت و اعتدال گام هایی تازه در این راه برداشت. هشدارهای مدام مقام معظم رهبری درباره خطر داعش و پیشنهاد ریاست جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل برای ساختن جهانی عاری از خشونت و افراط را بار دیگر مد نظر قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: نعمت امنیت را در کشور قدر بدانیم و از تدبیر و امید به عنوان دو مؤلفه دولت برای مواجهه با مشکلات و تنگناهای گوناگون به جد حمایت کنیم. سیاست موفق دولت با هدایت های رهبری معظم را در دور کردن سایه جنگ از کشور که به حمدالله مورد حمایت مراجع محترم و رضایت اکثریت چشمگیر مردم است، به عنوان نمایندگان ملت پاس بداریم و کمک کنیم که دولت محترم با همکاری همه قوای کشوردر  مسیر دفاع از آزادی های قانونی و حقوق شهروندی، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد فراگیر، توسعه همه جانبه و بهبود معیشت مردم با موانع کمتری پیش رود.

نماینده مردم اردکان درمجلس یادآور شد: باید پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و اگر غفلت کنیم و از ضرورت مشارکت مردم در همه امور و حقوق اساسی آنها غافل شویم باید بدانیم که راه را بر نارضایتی‌های نخبگان و مردم باز می کنیم و عملاً آرمان های والای امام (ره) و میراث شهیدان را به بوته فراموشی می سپاریم.

تابش گفت:برای تقویت جایگاه عزتمند منطقه ای و جهانی که به دست آمده است باید در صحنه داخلی نیز وحدت و همدلی با حل گره های باقیمانده سیاسی- اجتماعی، تقویت گردد و همه توان گروهها، احزاب،جناح ها و نخبگان درخدمت سربلندی کشور و همبستگی ملی قرارگیرد. وحدت به معنی نبودن اختلاف نیست. بلکه به معنی رفع خشونت، رفع قانون شکنی و تلاش برای آزادی همه اندیشه ها، سلیقه هاو گرایش ها درچارچوب قانون است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: انتخابات پیش رو مهمترین عرصه بروز وحدت و همبستگی و مشارکت ملی است. مشارکت بالای مردم در گروی رقابت آزاد جریان های سیاسی و بالا بودن انگیزه ورود همه شهروندان ذی صلاح به رقابت است.

وی افزود: باید به قضاوت تاریخ بیاندیشیم که موکول به عملکرد این نهاد و آن نهاد و این جریان و آن جریان نخواهد بود. داوری تاریخ در خصوص عملکرد همه ما به عنوان نهادها و کارگزاران نظام بدون تفکیک خواهد بود.

27220

کد N1029854

وبگردی