آفتاب

تشدید تدابیر امنیتی در اروپا بعد از حملات پاریس

تشدید تدابیر امنیتی در اروپا بعد از حملات پاریس

در پی حملات هماهنگ روز جمعه پاریس که دست‌کم جان 129 تن را گرفت‌، پایتخت‌های اروپایی تدابیر امنیتی در مقابل نهادهای فرانسوی را تشدید کرده و خواستار هوشیاری عمومی بیشتر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت‌های سراسر اروپا نشست‌های امنیتی ویژه‌ای را برای بررسی سطح تهدیدات در کشورهای خود برگزار کردند و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نسبت به "تهدید آشکار" گروه تروریستی داعش که مسوولیت این حملات را بر عهده گرفته است، هشدار داد.

کشورهای هم‌مرز فرانسه از جمله بلژیک، آلمان و سوئیس گفته‌اند که بازرسی‌های امنیتی را افزایش می‌دهند. این اقدام پس از آن انجام می‌شود که مقام‌های فرانسوی نیز محدودیت‌های را برای ورود و خروج از کشورش اعلام کرده‌اند. کامرون پس از نشست امنیتی کابینه در دفتر نخست‌وزیری گفت: حملات پاریس نشان دهنده یک سطح جدید از طرح‌ریزی، هماهنگی و جاه‌طلبی بیشتر برای اجرای حملات کشنده‌تر است. ما در انگلیس هم با تهدیدات مشابهی روبرو هستیم.

با افزایش نگرانی‌های امنیتی، یک مرد 41 ساله با یک اسلحه مشکوک در فرودگاه گات‌ویک لندن بازداشت شد. در آمستردام هلند نیز یک هواپیما به مقصد فرانسه پس از تهدیدات توییتری علیه این پرواز تخلیه شد. دولت بلژیک هم نسبت به سفر اتباعش به پاریس هشدار داده و وزارت خارجه انگلیس به مسافرانی که قصد رفتن به فرانسه را دارند تاکید کرده است که در مکان‌های عمومی جانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام

کد N1029771

وبگردی