آفتاب

رئیس کمیته انقلاب یمن: آمریکا مسوول ادامه جنگ است/ سازمان ملل جهان را فریب می‌دهد

رئیس کمیته انقلاب یمن: آمریکا مسوول ادامه جنگ است/ سازمان ملل جهان را فریب می‌دهد

رئیس کمیته "انقلاب یمن" ضمن تاکید بر اینکه آمریکا پشت بازارهای سیاه در یمن برای ضربه زدن به اقتصاد این کشور است، واشنگتن را مسوول ادامه جنگ در یمن دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الثوره»، با بیان اینکه راه اندازی بازارهای سیاه در یمن «توطئه» علیه این کشور است گفت: آمریکا پشت بازارهای سیاه در یمن به ویژه بازار فروش فرآورده‌های نفتی برای آسیب رساندن به کشور است و طرف‌های وابسته به عربستان در بازی کردن با قیمت ارز با هدف آسیب رساندن به ریال یمن دست دارند.

وی کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی را مسوول بحران پولی دانست و گفت: این کشورها پول‌های بانک مرکزی را بلوکه کرده و مانع صادرات نفت و گاز می‌شوند. در واقع در حال حاضر مشکل به کمبود آگاهی مردم درباره ضرر و زیان بازار سیاه برمی‌گردد. کشورهای ائتلاف و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن مسوول گسترش چنین بازارهایی با حمایت آمریکا هستند.

الحوثی همچنین آمریکا را مسوول ادامه جنگ در یمن دانست و گفت: جهان درک می‌کند که یمن در آستانه گرسنگی است. در نتیجه باید تمامی کشورهای جهان برای پایان دادن به محاصره و توقف جنگ تلاش کنند.

وی در پایان سازمان ملل را به فریب اذهان عمومی جهان و ارائه اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در گزارشات خود درباره یمن متهم و ارائه هرگونه کمکی از سوی عربستان به سازمان ملل را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N1029770

وبگردی