آفتاب
«طلال سلمان» در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

ضربات مهم روسیه به داعش در سوریه

ضربات مهم روسیه به داعش در سوریه

مدیر مسئول روزنامه «السفیر» لبنان با اشاره به دخالت نظامی روسیه در سوریه تصریح کرد: حملات روسیه به مواضع تفکیریها ضربات سهمگینی را به آنها وارد آورده و یک «تحول کیفی» در سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «طلال سلمان» صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه «السفیر» لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور نظامی روسیه در سوریه و حملات آن به مواضع تکفیریها گفت: عملیات نظامی روسیه در سوریه یک «تحول کیفی» در این کشور محسوب می شود که تأثیر بسزایی در مبارزه با تکفیریها داشته است.

سلمان اظهار داشت: با وجود اینکه عملیات نظامی روسیه در سوریه بسیار مهم بوده و تأثیرات فراوانی داشته است اما نمی توان انتظار داشت این عملیات ظرف چند ماه به نتیجه کامل که ریشه کن شدن تروریست ها است، منجر شود.

وی همچنین به حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست های تکفیری در سوریه اشاره و تصریح کرد: متأسفانه حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست ها در سوریه همچنان ادامه دارد، به همین دلیل باید گفت که تکفیریها از لحاظ برخورداری از تسلیحات پیشرفته و نیروی انسانی همچنان قوی هستند.

مدیر مسئول روزنامه السفیر همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ارتش سوریه با گذشت پنج سال از مبارزه با تکفیریها بسیار خسته است، اقتصاد سوریه ضربات سنگینی را متحمل شده و این نکته را هم باید در نظر گرفت که بیش از نیمی از مساحت سوریه در اختیار نیروهای دولتی نیست؛ علاوه بر این دولت سوریه از منابع نفتی و گازی هم بی بهره است.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون زمان پایان بحران سوریه اظهار داشت: ممکن است بحران سوریه از طریق راهکار نظامی به پایان برسد، اما بدون شک نباید انتظار تحقق این مسأله را در آینده نزدیک داشت.

سلمان در بخش دیگری از سخنان خود، در پاسخ به این سؤال که آیا می توان به نتایج مذاکرات ژنو درباره یمن که قرار است در تاریخ 20 نوامبر (29 آبان ماه) برگزار شود، امید بست یا خیر، تصریح کرد: در صورتی که ارتش و نیروهای مردمی یمن به پیشروی های خود ادامه دهند و مراکز از دست رفته را از طرف مقابل بازپس بگیرند، مذاکرات ژنو به نتیجه خواهد رسید.

مدیر مسئول روزنامه «السفیر» همچنین به بحران خلأ ریاست جمهوری در لبنان نیز تصریح کرد: بدون شک سنگ اندازی های دولت های خارجی در ایجاد این بحران بی تأثیر نبوده است.

وی همچنین اظهار داشت: ممکن است حل و فصل پرونده هسته ای ایران مقدمه ای برای حل بحران سوریه و همچنین خلأ ریاست جمهوری در لبنان باشد.

کد N1029762

وبگردی