آفتاب

فرهنگی: نمایندگان مجلس در معرض انتقادهای نادرست‌ قرار دارند

فرهنگی: نمایندگان مجلس در معرض انتقادهای نادرست‌ قرار دارند

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشویش اذهان گسترده‌ای در خصوص جایگاه نمایندگی مجلس در جریان است گفت: نمایندگان در معرض انتقادها و پردازش‌های نادرست در این شرایط قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد حسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به این که اخیرا تشویش اذهان گسترده درباره‌ی جایگاه نمایندگی مجلس در جریان است، گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس با انگیزه‌های مختلف در معرض انتقادهای نادرست و پردازش‌های نامناسب قرار می‌گیرند. در حالی که نمایندگی مردم در هر دوره چهار ساله است و تداوم آن باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود. لازم است که نهادهای مسئول در این زمینه تمهیدات مناسبی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به این که رکود اقتصادی باعث توسعه شکاف طبقاتی می‌شود گفت: به دولت هشدار می‌دهم تنها ارائه بسته به صورت شفاهی و مجمل کافی نیست و باید با نگاهی صحیح به راهبرد و چشم انداز اقتصادی و اجتماعی کشور اقداماتی اجرایی صریحی تدبیر شود و از فشار مالیاتی مضاعف بر فعالان اقتصادی که دارای توان اندکی هستند نیز جلوگیری به عمل آید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در بسته اعلام شده از هیچ کدام از این‌ها خبری نیست اظهار کرد: 70 درصد پروژه‌های عمرانی اشتغال ناقص دارند و تنها 5 درصد از کارخانجات با ظرفیت کامل کار می‌کنند؛ بنابراین دولت به جای تقلیل گرایی و متمرکز شدن در وام‌های مصرفی مثل وام خودرو به توانمندیها، و ارائه تسهیلات تولیدی و حمایتی متمرکز شود و از متقاضیان اشتغال در کشور حمایت کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند وحدت هستیم و صدا و سیما رسانه‌های رسمی و غیر رسمی، مکتوب و مجازی باید به این مهم توجه و التزام مورد نیاز داشته باشند؛ زیرا خلاءهای قانونی و ضعف در نظارت‌ها باعث شده وحدت ملی به شدت آسیب پذیر شود.

فرهنگی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره تمدن نوین اسلامی اظهار کرد‌: آنچه این ایده را محقق می‌کند همبستگی است نه پیام‌های ضد همبستگی و می‌دانیم که توجه به قومیت‌های مختلف در کشور و اعتماد به آنها بر خلاف تصور برخی باعث انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه‌ی اجتماعی می‌شود.

وی با بیان این که در قانون مجازات اسلامی برای توهین به فرد، کودک و مقامات و ماموران دولتی جرم انگاری شده و مجازات هم تعیین شده است اظهار کرد: این در حالی است که برای توهین به میلیون‌ها انسان هیچ حکم قانونی وجود ندارد، دادستان هم به عنوان مدعی‌العموم ورود نمی‌کند و مسئولانی مانند صدا و سیما هم نظارت کاملی بر اقدامات زیر مجموعه خود ندارد.

وی تصریح کرد: این آسیب جدی است که ما درسال 85 در مجلس نسبت به این مهم ورود کردیم، اما از آن استقبال نشد. حتی در استفساریه قانونی سال 79 توهین کاملا تعریف و به تشخیص قاضی منوط شده است و عرفیات جامعه مبنای آن قرار گرفته است.

نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس با اشاره به نقل قولی از سعدی، شعری از این شاعر را با این مضمون قرائت کرد؛ بنی آدم اعضای یک پیکرند ، که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.

وی همچنین به فعالیت شبکه‌های اجتماعی متنوع اشاره کرد و گفت: این شبکه‌ها در حالت برزخ قرار دارند، نه کسی راهکاری ارائه می‌کند و نه اقدام کنترلی وجود دارد و در کنار آثار مثبتی که وجود دارد به امکانی برای جرم سفید تبدیل شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه باید برای جمعیت سالخورده کشور برنامه‌ای وجود داشته باشد گفت: نه دولت و نه مجلس و نه نهادهای 26 گانه به این مهم اهتمام نمی‌ورزند. البته افزایش جمعیت در آذربایجان شرقی و کسب رتبه‌ی اول در کشور در شش ماهه گذشته و توجه اهالی استان به تاکیدات رهبری با ارزش بوده است زیرا افزایش موالید باعث بهبود نظام خویشاوندی و رشد نیروهای بالقوه شاغل و تحکیم روابط خانوادگی می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: رشد حضور خیره کننده بانوان در حوزه‌های اجتماعی و ورزشی جای تقدیر دارد و حضور موفق آنان در صحنه‌های مختلف ورزشی، المپیک، بیانگر توانمندی‌های بانوان ارجمند در کشور است.

انتهای پیام

کد N1029741

وبگردی