آفتاب

تابش: تروریسم شرق و غرب نمی شناسد

تابش: تروریسم شرق و غرب نمی شناسد

نماینده مردم اردکان در مجلس حملات تروریستی اخیر در لبنان و فرانسه را تکان دهنده توصیف کرد و گفت: کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می‌دهد، تروریسم شرق و غرب نمی‌شناسد و از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبی برای مبارزه با آزادی و عدالت و انسانیت سلاح می سازد.

نماینده مردم اردکان در مجلس حملات تروریستی اخیر در لبنان و فرانسه را تکان دهنده توصیف کرد و گفت: کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می‌دهد، تروریسم شرق و غرب نمی‌شناسد و از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبی برای مبارزه با آزادی و عدالت و انسانیت سلاح می سازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا تابش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با تبریک ولادت حضرت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: هفته مطبوعات را با برگزاری نمایشگاه موفق آن پشت سر نهاده‌ایم و هفته کتاب و کتاب خوانی را امروز آغاز می‌کنیم. به همه نویسندگان، اندیشمندان، روزنامه نگاران و اهالی اندیشه و رسانه این ایام را تبریک می گویم و امیدوارم که این مناسبت‌ها موجب توجه هر چه بیشتر همه نهادهای رسمی و آحاد شهروندان به مساله رسانه های مکتوب ما شود. با تبریک سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، ضرورت توجه دولت محترم به این دانشگاه تولید محور و مهارت محور را خواستارم.

وی افزود: انتظار مردم دارالعباده و دارالعلم یزد به عنوان کانون فرهنگ و تمدن و امنیت و ثبات کشور، توجه افزون تر مسئولان به حل مشکلات مهم منطقه از جمله تسریع در انتقال آب از طریق خط دوم خلیج فارس و حمایت اساسی از صنعتگران و کارآفرینان در فرآیند خروج از رکود و جلوگیری از بیکاری بیشتر کارگران است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یادآور شد: شرایط پساتوافق که افق امیدبخشی برای حل مسائل اقتصادی و بین‌المللی به وجود آورده، خوشبختانه منطقه یزد را در معرض امواج پرشتابی از گردشگری قرار داده است. این موقعیت ایجاب می کند که زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم برای این مهم توسط دستگاههای ذیربط فراهم شود.

تابش ادامه داد: خوشبختانه "اردکان، نگین کویر ایران" در مدار توسعه صنعتی قرار گرفته است و اکنون برای پیشبرد توسعه پایدار این منطقه، باید بر اساس استانداردهای جهانی سه پایه رشد اقتصادی، بهبود وضعیت اجتماعی و حفظ محیط زیست دستورکار همه مسئولان در منطقه قرار گیرد. افزایش سهمیه آب انتقالی و احداث منابع جدید ذخیره آب با توجه به وضعیت بسیار نامناسب منابع آب موجود، ارتقای درجه انتظامی منطقه به سبب گستردگی شهرستان و سکونت اتباع بیگانه و مهاجرپذیری منطقه ضرورت دارد. طراحی ایجاد"شهرجدید"، توسط وزارت راه و شهرسازی، تلاش برای افزایش سرانه مراکز بهداشتی و تفریحی و تحقق مطلوب تر خواسته‌های جامعه کارگری و رفع مشکلات کارآفرینان را در این فرآیند از مسئولان ذیربط خواستارم .

وی با اشاره به حملات اخیر تروریستی در لبنان و فرانسه خاطرنشان کرد: متاسفانه منطقه و جهان که سخت به آتش افراطی گری، خشونت و تروریسم گرفتار شده، در این روزها شاهد رخدادهای تکان دهنده‌ای در لبنان و فرانسه بوده است. کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می‌دهد، تروریسم شرق و غرب نمی‌شناسد و از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبی برای مبارزه با آزادی و عدالت و انسانیت سلاح می‌سازد.

تابش افزود: باید این خطر جهانی را در همه جا جدی گرفت و به نام اسلام و معنویت و رحمانیت و اعتدال گام‌هایی تازه در این راه برداشت. هشدارهای مدام مقام معظم رهبری درباره خطر داعش و پیشنهاد ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل برای ساختن جهانی "عاری از خشونت و افراط" را بار دیگر مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه باید نعمت امنیت را در کشور قدر بدانیم و از "تدبیر" و "امید" به عنوان دو مؤلفه دولت برای مواجهه با مشکلات و تنگناهای گوناگون به جد حمایت کنیم، گفت: سیاست موفق دولت با هدایت‌های رهبری معظم را در دور کردن سایه جنگ از کشور که بحمدالله مورد حمایت مراجع محترم و رضایت اکثریت چشمگیر مردم است، به عنوان نمایندگان ملت پاس بداریم و کمک کنیم که دولت محترم با همکاری همه قوای کشور مسیر رونق اقتصادی، دفاع از آزادی‌های قانونی و حقوق شهروندی، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد فراگیر، توسعه همه جانبه و بهبود معیشت مردم با موانع کمتری پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: ما علاوه بر ایجاد محیطی که رشد فضائل اخلاقی و معنوی مردم را باعث شود، باید زندگی مردم را تامین کنیم و پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و اگر غفلت کنیم و به مسائل، آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه نکنیم و از ضرورت مشارکت مردم در همه امور و حقوق اساسی آنها غافل شویم باید بدانیم که راه را بر نارضایتی‌های نخبگان و مردم باز می‌کنیم و عملاً آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و میراث شهیدان سرافراز کشور را به بوته فراموشی می‌سپاریم.

تابش افزود: ما باید به پایین بودن سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم، به رکود و بی رونقی در اقتصاد، به غول خفته بیکاری بویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، به خروج مغزهای کشور، به درجه رشد اعتیاد و طلاق و حاشیه نشینی به عنوان مخاطرات جدی پیش رو نگاه کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین اظهار کرد: برای تقویت جایگاه عزتمند منطقه‌ای و جهانی که در عرصه حیات خارجی و در سایه مجاهدت‌های فرزندان رشید ایران اسلامی به دست آمده است باید در صحنه داخلی نیز وحدت و همدلی با حل گره‌های باقیمانده سیاسی- اجتماعی، تقویت گردد و همه توان گروه‌ها، احزاب، جناح‌ها و نخبگان درخدمت سربلندی کشور و همبستگی ملی قرار گیرد. وحدت به معنی نبودن اختلاف نیست. بلکه به معنی رفع خشونت، رفع قانون شکنی و تلاش برای آزادی همه اندیشه‌ها، سلیقه‌ها و گرایش‌ها درچارچوب قانون است.

وی انتخابات پیش رو را مهمترین عرصه بروز وحدت و همبستگی و مشارکت ملی دانست و یادآور شد: مشارکت بالای مردم در گروی رقابت آزاد جریان‌های سیاسی و بالا بودن انگیزه ورود همه شهروندان ذیصلاح به رقابت است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه تصریح کرد: سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور ما در سطح منطقه در موقعیت ممتازی قرار دارد و باید با اتخاذ تدابیری عاقلانه، پایدار و جلب مشارکت‌های جهانی تبدیل به ثروت آفرینی و افزایش اقتدار ملی گردد واین امر با تهدید فعالان و نخبگان به انواع انگهای جدید و تحدید شخصیت‌های انقلابی و مؤثر در کشور و در عرصه بین المللی، مغایرت دارد.

تابش همچنین محیط قانونی امن و شفاف در داخل کشور را برای بقاء نخبگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در عرصه کسب وکار امر حیاتی توصیف کرد و افزود: امروز کشور با ظرفیت های فوق العاده معنوی و مادی، موقعیت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی مطلوب، مردمی صبور و بردبار و همراه و نیروهای مستعد جوان تحول آفرین به عنوان امانت در اختیار ما است. به قضاوت تاریخ بیاندیشیم که موکول به عملکرد این نهاد و آن نهاد و این جریان و آن جریان نخواهد بود. داوری تاریخ در خصوص عملکرد همه ما به عنوان نهادها و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بدون تفکیک انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1029629

وبگردی