آفتاب

تداوم پیشروی‌های ارتش عراق در رمادی

تداوم پیشروی‌های ارتش عراق در رمادی

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی عراق در ادامه پیشروی‌های خود در استان "الانبار"، بزرگترین استان این کشور، کنترل مناطقی در غرب و جنوب شهر رمادی را در دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی منطقه "المعامل" در محله "التأمیم" واقع در جنوب شهر رمادی، مرکز استان الانبار را پس از درگیری‌های شدید با داعش آزاد کردند و ده‌ها تروریست را از پای درآوردند.

وی پیش بینی کرد که الانبار در نزدیک ترین زمان ممکن آزاد شود.

همچنین مرکز اطلاع رسانی امور جنگ علیه داعش اعلام کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم طی عملیاتی منحصر به فرد ایستگاه راه آهن در محور غربی شهر رمادی را آزاد کرد.

در عملیات این نیروها ده‌ها داعشی از پای درآمده و خودروها و تجهیزات نظامی آن‌ها منهدم شد.

نیروهای عراقی اخیرا عملیات جدی را برای آزادسازی استان الانبار آغاز کردند و توانستند به پیشروی‌های خوبی در این زمینه دست یابند.

دستگیری اعضای یک گروه وابسته به داعش در کردستان عراق

از سوی دیگر، شورای امنیتی اقلیم کردستان عراق از ناکام ماندن تلاش یک باند تروریستی وابسته به داعش برای انجام انفجارهایی در اربیل خبر داد.

به گفته این شورا اعضای این باند بازداشت شدند و طی تحقیقات اعتراف کردند که در شهرستان "حویجه" واقع در جنوب غرب کرکوک آموزش دیده‌اند و قصد انجام انفجارهایی را در اربیل داشتند.

انتهای پیام

کد N1029611

وبگردی