آفتاب

انصارالله: سازمان ملل فرصت کافی را برای کشتار ملت یمن به عربستان داد

انصارالله: سازمان ملل فرصت کافی را برای کشتار ملت یمن به عربستان داد

ایسنا نوشت: رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل به نظام عربستان فرصت کافی برای کشتن مردم یمن و دست زدن به شنیع‌ترین جنایت‌ها علیه آنها را دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: هشت ماه تجاوز برای تسویه حساب‌ جامعه بین الملل با مردم یمن کافی بود؛ مردمی که هیچ وقت خطری علیه هیچ کس نبوده‌اند. آنچه که ما همواره خواهان آن هستیم زندگی مستقل و باعزت است طوری که تحت سلطه بیگانگان نباشیم و خود تصمیم گیرنده باشیم. این خواسته مشروعی است که مثل خواسته‌های بقیه مردم منطقه و جهان است.

وی که زمانی معاون منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن بوده افزود: هشت ماه تجاوز حتی برای کسانی که نمی‌شنوند یا تلاش می‌کنند همه چیز را انکار کنند کافی است تا پستی ائتلاف متجاوز عربستان و آمریکا را درک کنند و همگان باید بدانند که تلاش برای تحمیل محال بر مردم یمن هرگز به سرانجام نخواهد رسید.

الصماد تاکید کرد: به رغم همه این مسائل و تلخی بی‌توجهی جهانی و دشوار بودن تجاوز، ما با روی باز از هرگونه موضع مثبتی حمایت می‌کنیم که بر توقف تجاوز، پایان محاصره و مجازات جنایتکاران تاکید داشته باشد.

رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: تعلل ورزیدن برای دادن وقت بیشتر به ائتلاف سعودی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و هیچ چیزی را برای آن‌ها محقق نخواهد کرد. تمامی آن چیزی که با این مواضع شکست خورده می توانند محقق کنند افزایش رنج و مشکلات مردم یمن و برانگیختن سوالات بیشتر درباره درست بودن موضع بین المللی و فرستاده سازمان ملل به یمن است.

وی گفت: منفعت کشور و منطقه در حمایت از خواسته‌های مردم یمن برای توقف تجاوز، پایان محاصره، مجازات مجرمان و ایفای نقشی مثبت برای حل و فصل بحران یمن نهفته است.

الصماد درباره تلاش اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: مردم یمن نباید خیلی بر روی این تلاش‌ها حساب باز کنند چراکه این تلاش‌ها مثل تلاش‌های قبلی است. مردم یمن باید بر خدا تکیه کنند و برای تقویت پایداری و مقاومت در میدان تلاش کنند. اگر جامعه جهانی موضع جدی داشت از طریق توقف تجاوز، لغو محاصره، مشخص کردن جدول زمانی برای آن و ورود به تفاهم‌های جدی، صداقت خود را نشان می‌داد. غیر از این هرگونه تلاشی مثل سراب می‌ماند و تلاشی برای دادن وقت بیشتر به متجاوزان جهت تحقق دستاوردهای میدانی و منحرف کردن وجدان جهانی است.

52261

کد N1029609

وبگردی