آفتاب
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران:

حضور پررنگ آحاد جامعه جدی‌ترین اولویت در انتخابات است

حضور پررنگ آحاد جامعه جدی‌ترین اولویت در انتخابات است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران با بیان اینکه افزایش مشارکت مردمی و حضور پررنگ آحاد جامعه از جدی‌ترین اولویت‌های ما در انتخابات 7 اسفند به شمار می‌رود گفت: نقش رسانه‌ها در این عرصه، بسیار حائز اهمیت و برجسته است.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا یوسفی در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر افزود: خبرنگاران با ایجاد شور و نشاط زمینه حضور پررنگ مردم در انتخابات را فراهم کنند و با آگاهی‌رسانی به جامعه، ضرورت‌های تشکیل مجلس توانمند با انتخاب افراد اصلح توسط مردم را ایجاد کنند. افزایش کیفیت انتخاب مردم در انتخابات از جمله مواردی است که ضرورت پرداختن هر چه بیشتر به آن احساس می‌شود، زیرا در طول سال‌های گذشته کمتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تشریح کارکردهای انتخابات و شرح وظایف و اختیارات نمایندگان از دیگر موضوعات اولویت‌داری است که در دستور کار بوده تا طیف تحصیل‌کرده و دانشجوی جامعه در این زمینه به آگاهی و اشراف هر چه بیشتری دست یابد. هر چه دراین حوزه به موفقیت بیشتری نائل شویم، ضریب موفقیت کشور و نظام با ورود نخبگان و متخصصان جامعه به مجلس افزایش می‌یابد و نتیجه آن تامین رفاه مردم خواهد بود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران اظهار داشت: امانت داری در اجرای انتخابات و توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حق‌الناس بودن رای مردم و اعتقاد قلبی به فرمایش رهبری، امری حائز اهمیت است و در نهایت هر آنچه مردم برگزینند ما نیز تابع آن خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ماه‌های نخست فعالیت دولت تدبیر و امید و گزارش رییس جمهور کشورمان از فعالیت 100 روزه دولت گفت: همانگونه که رییس جمهوری کشورمان اعلام کردند دولت در ابتدای مسیر حتی در تامین هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق نیز با مشکل مواجه بود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران ارائه بودجه سال 92 در خردادماه همان سال به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب را اوج بی‌نظمی و بی‌قانونی در روند امور کشور در دولت قبل عنوان کرد و گفت: مسائل مالی و پولی از روش و تکنیک خاصی برخوردار است و با بی‌نظمی و بی‌انضباطی در این حوزه رفاه و توسعه و پیشرفت امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به اجرای نادرست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پس از آزاد سازی قیمت حامل‌های انرژی گفت: قرار بود تا پول حاصل از اجرای این قانون صرف مستمندان و محرومان، واحدهای تولیدی و توجه به زیر ساخت‌های کشور شود و این در حالی است که در حال حاضر دولت ماهانه 3 هزار و 800 میلیارد تومان بین 76 میلیون نفر از هموطنانمان توزیع می‌کند در حالی که بخش قابل توجهی از این مبالغ باید در زمینه پروژه های عمرانی و توسعه و آبادانی کشور صرف شود.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مسایل ملی نباید عینک و نگاه سیاسی داشته باشیم، به مذاکرات مردانه، انقلابی و دلسوزانه ظریف با نمایندگان 6 قدرت بزرگ دنیا اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از بزرگان کشور از جمله مقام معظم رهبری و مراجع کشورمان عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان را تایید کردند ولی گاهاً دیده می‌شد برخی در داخل کشورمان نسبت‌های ناروایی را به تیم مذاکره کننده کشورمان می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با وجود مشکلات و گرفتاری‌ها اتکای بودجه سال 94 به نفت به 30درصد کاهش یافته است افزود: دولت در تلاش است در راستای اقتصادی مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری میزان اتکای بودجه به نفت را کاهش دهد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری تهران در ادامه با اشاره به نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در کشورهای توسعه‌یافته و قدرتمند جهان گفت: بر اساس این بررسی‌ها اخلاق‌مداری، وحدت، مسئولیت‌پذیری و احترام به قانون، احترام به حقوق دیگران، داشتن عشق به کار، تحمل سختی‌ها به منظور سرمایه‌گذاری برای آینده، میل به ارائه کارهای برتر و فوق العاده، نظم پذیری و پرهیز از دروغ از جمله مبانی رسیدن به رفاه و توسعه در کشورهای توسعه‌یافته عنوان شده است.

وی در پایان از مسئولان و روسای دستگاه‌های اداری شهرستان اسلامشهر خواست تا از تمام ظرفیت‌های موجود شهرستان جهت رفع مشکلات مردم و باز کردن گره‌های آنان استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N1029585

وبگردی