آفتاب

تجربه ی آرامبخش از جنس ماساژ تایلندی

تجربه ی آرامبخش از جنس ماساژ تایلندی

هر کس حتی اگر تا به حال یک بار ماساژ تایلندی داده شده باشد، لذت باز شدن مسیرهای انرژی در بدن را به روشنی تجربه کرده است.

هر کس حتی اگر تا به حال یک بار ماساژ تایلندی داده شده باشد، لذت باز شدن مسیرهای انرژی در بدن را به روشنی تجربه کرده است. این حس و تجربه، تنها یک تجربه ذهنی نیست بلکه از نظر علمی،این ماساژ باعث شل شدن عضلات، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و هورمون کورتیزول(هورمون استرس) در بدن می شود. طبیعی است که در چنین وضعیت آرامش بخشی، کانال های انرژی در بدن باز می شوند و همین اتفاق باعث شارژ مجدد شما خواهد شد.
در این ماساژ انرژی بخش، فرد ماساژور در طول جلسه از کف دست ها، انگشتان شست، ساعد، زانوها و پاها برای ماساژ استفاده میکند. اغلب افرادی که ماساژ داده می شوند از آن به عنوان درمانی آرامش بخش و انرژی زا یاد می کنند. ماساژ تایلندی معمولا از پایین ترین قسمت بدن یعنی پاها شروع شده و با ماساژ دست ها و صورت به عنوان بالاترین بخش بدن پایان می یابد. شاید بد نباشد که دلیل شروع شدن ماساژ از پاها را بدانید، زیرا با این شیوه انرژی فرد به سمت بالا رانده شده و به جریان انرژی کمک می کند.
ماساژتایلندی نوعی درمان شرقی است که از باورهای عمیقی به بدن انسان، وجود جریان انرژی در شبکه ای ازخطوط و کانال هایی است که بر کیفیت زندگی انسان تاثیر بسزایی دارند.



معمولا پیش از هر چیز و قبل از اینکه وارد اتاق ماساژ شوید، از شما درباره وضعیت بدن وسلامتی شما سوال می شود که بهتر است در جواب دادن به این سوالات بسیار صادق و دقیق باشید. بهتر است لباسی که استفاده می کنید، سبک و از الیاف طبیعی باشد.البته بعضی از مراکز ماساژ و اسپا، لباس مناسب را در اختیار شما قرار می دهند. برای ماساژ از یک تشکچه فوتون که روی زمین پهن شده استفاده می شود تا شما روی آن دراز بکشید. معمولا پیش از شروع ماساژ از شما سوال می شود که چه میزان فشار به بدن را ترجیح می دهید. میزان فشار می تواند شدید، معمولی یا ملایم باشد. البته معمولا ماساژور هر چند دقیقه یکبار در مورد میزان فشار از شما سوال خواهد کرد تا از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کند. در بسیاری از مراکز ماساژ و اسپا به محض ورود با یک چای خوش طعم و آرامش بخش از شما پذیرایی خواهد شد.
ماساژ شما با گرم کردن پاها شروع می شود. برای این کار، پای شما را درون یک کاسه آب گرم قرار می دهند. حتی اگر شما برای ماساژ کمر و یا کل بدن به اسپا مراجعه کرده باشید، شروع ماساژ همیشه از پاها صورت میگیرد زیرا بر پایه درمان های شرقی، همه نقاط مهمی که به قسمت های مختلف بدن مربوط هستند در پاها قرار دارند. به همین علت با گرم کردن پاها قبل از شروع  ماساژ، بدن شما بیدار خواهد شد.
مراکز اسپا و ماساژ معمولا از روش ها و ترکیبات گیاهی مختلفی برای حمام پاها استفاده می کنند. شما می توانید هنگام نوشیدن چای رایحه مورد علاقه خود را برای ماساژ انتخاب کنید.



در ابتدا فشاری که ماساژور به بدن شما وارد می کند، بسیار ملایم است اما بعد از اینکه ماساژور از نرمی ماهیچه های شما اطمینان پیدا کند، شروع به کشیدن و تغییر وضعیت عضلات می کند. این کار در حالی صورت می گیرد که ماساژور شما را برای تنفس صحیح در وضعیت های مختلف هدایت می کند. بازوها، پاها و بالا تنه به آرامی در حالتی قرار می گیرند که به ماساژ شما کمک می کند و باعث باز شدن مسیرهای انرژی و رهایی از دردهایی می شود که شما را آزرده می کنند.
معمولا در پایان جلسه ماساژ، از شما خواسته می شود که چند دقیقه در اتاق استراحت کنید و دوباره با یک چای دلچسب از شما پذیرایی می شود. بهتر است بعد از تمام شدن ماساژ عجله نکنید و کمی به بدن فرصت دهید تا به آرامی به وضعیت فعال برگردد. از آنجایی که ماساژ تایلندی خاصیت سم زدایی دارد، باید آب زیادی بنوشید تا به بدن کمک کنید سموم را در حین ماساژ آزاد کند.
یکی از انواع ماساژ تایلندی که بسیار ملایم تر از ماساژ یوگای تایلندی است، ماساژ کمپرس گیاهی است. این کمپرس گیاهی از یک پارچه کتان که داخل آن گیاهان گوناگونی وجود دارند (متداول ترین این گیاهان علف لیمو، زنجفیل، اکالیپتوس، تمرهندی و میخک هستند). ترکیب این گیاهان معمولا بستگی به هدف شما از ماساژ دارد. پارچه کتان حاوی این گیاهان پیش از قرار گرفتن روی پوست، معمولا حدود 10 تا 15 دقیقهدر معرض بخار قرار می گیرد. ماساژور، در کمپرس را روی پوست بدن می غلتاند و آن را روی نقاطی که احساس درد می کنید، کمی فشار میدهد و یا خطوط انرژی را دنبال می کند. بخار دادن این گیاهان در پارچه کمک میکند تا خاصیت دارویی این گیاهان آزاد شود که روشی شگفت انگیز در رایحه درمانی است. همچنین تکنیک ماساژ آروماتراپی تایلندی با روغن داغ و معطر گیاهی ، تکسن toksenو ماساژ پاکسازی پوست از دیگر انواع ماساژ هستند که تجربه آنها خالی از لطف نیست.



اگر تا امروز تجربه خوشایند ماساژ و رهایی از استرس و باز شدن کانال های انرژی در بدن را نداشته اید، حتما این فرصت را به خودتان بدهید تا از آرامشی که در طول و بعد از ماساژ نصیب شما خواهد شد، بی بهره نمانید.
مرکز ماساژ نیلوفرآبی 
کد N1029542

وبگردی