آفتاب

سعد حریری: وحدت لبنان بر همه چیز تقدم دارد

سعد حریری: وحدت لبنان بر همه چیز تقدم دارد

سعد حریری ضمن اشاره به اینکه همبستگی باساکنان "برج البراجنه" در رویارویی با حملات یک وظیفه اخلافی و مسئولیتی ملی است، تاکید کرد: تمامی لبنانی‌ها خواهان حل مساله ریاست جمهوری هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رهبر جریان "المستقبل" پس از اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما دیدگاه مثبتی نسبت به هرگونه تلاش همراه با اراده لبنانی‌ها برای پر کردن خلأ ریاست جمهوری داریم. ما همواره خواهان ترسیم نقشه راهی هستیم که آغاز آن توافق درباره رئیس جمهور آتی باشد. مشخص کردن سرنوشت ریاست جمهوری لبنان ورودی خوبی برای حل و فصل مسائل مربوط به قوه مجریه و قانون انتخابات است.

وی تاکید کرد: دور کردن "فتنه" از لبنان نیازمند تصمیمات سرنوشت سازی است که کشور را از رفتن به سمت جنگ‌های منطقه دور کند. ما بار دیگر بر همبستگی خود با هموطنانمان در "برج البراجنه" در مقابله با آنچه که در معرض آن قرار گرفتند، اعلام می‌کنیم؛ چرا که این یک وظیفه اخلاقی و مسئولیت ملی است. وحدت ملی لبنان باید فرای هرگونه اختلاف و مسائل دیگر باشد.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود خواهان توافق گروه‌های لبنانی درباره پرونده‌های موجود و در راس آن بحران ریاست جمهوری و قانون انتخابات پارلمانی شد.

سعد حریری تاکید کرد: ما دریافته‌ایم که تمامی لبنانی‌ها خواهان حل مساله ریاست جمهوری هستند.

انتهای پیام

کد N1029425

وبگردی