آفتاب

دبیر کل ناتو: حملات پاریس جنگ بین غرب و اسلام نیست

دبیر کل ناتو: حملات پاریس جنگ بین غرب و اسلام نیست

دبیرکل ناتو در واکنش به حملات مرگبار پاریس، گفت: این حملات نشان‌دهنده جنگ میان افراطگرایان و حامیان ارزش‌های دموکراتیک است نه مبارزه‌ میان جهان اسلام و غرب.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز شنبه در مصاحبه تلفنی کوتاهی با خبرگزاری فرانسه گفت: این حملات تنها موجب تقویت عزم و اراده حامیان دموکراسی می‌شود که نهایتا در این مبارزه پیروز می‌شوند چرا که آنها دارای "ارزش برتری" هستند.

تروریست‌های گروه داعش روز شنبه مسوولیت چندین انفجار هماهنگ در پاریس را که جمعه گذشته جان دست‌کم 129 تن را گرفت و بیش از 350 زخمی بر جای گذاشت، بر عهده گرفتند.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: اکنون مهمترین مساله این است که ما تا چه اندازه این جنایات و حملات علیه مردم بی‌گناه پاریس را محکوم می‌کنیم. تمام متحدان ناتو در جنگ علیه تروریسم متحد ایستاده‌اند و در همبستگی با فرانسه متحدند. این حملات نه تنها حمله علیه مردم بی‌گناه پاریس و علیه فرانسه بود، بلکه حمله به ارزش‌های بنیادین آزادی و دموکراسی و جوامع باز محسوب می‌شود.

استولتنبرگ که سابقا نخست‌وزیر نروژ بوده، تاکید کرد: هدف این حملات تروریستی وحشتناک ترساندن و ایجاد رعب و وحشت است اما این تنها موجب تقویت عزم و اراده ما می‌شود. ما همچنان در دفاع از دموکراسی و جوامع باز هوشیار، مصمم و متحد باقی می‌مانیم. ما در این نبرد از ابزارهای اطلاعاتی و نظامی و همکاری پلیس و ادامه پیشبرد ایدئولوژی جوامع باز بر پایه اعتماد استفاده می‌کنیم. این کار زمان‌بر خواهد بود و ما پیروز می‌شویم چرا که ارزش‌های ما به ارزش های افراطگرایان برتری دارد.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که مسلمانان در حال حاضر در جنگ علیه گروه تروریستی داعش در خاورمیانه و شمال آفریقا پیشرو هستند و متحمل بیشترین تلفات شده‌اند. وی افزود: بنابراین این مبارزه میان جهان اسلام و جهان غرب نیست. این مبارزه‌ای میان افراطگرایان، مجرمان و مردمی است که به ارزش‌های بنیادین آزادی و احترام به حقوق بشر باور دارند.

انتهای پیام

کد N1029400

وبگردی