آفتاب

بازداشت بستگان یکی از عاملان انتحاری حملات پاریس

بازداشت بستگان یکی از عاملان انتحاری حملات پاریس

یک منبع مطلع اعلام کرد که پلیس فرانسه، پدر و برادر یکی از مهاجمان حملات روز جمعه در پاریس را بازداشت کرده و منزل آنها تحت بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جسد یک مرد 29 ساله با ملیت فرانسوی روز جمعه در سالن موسیقی باتاکلان کشف و شناسایی شد. در این محل 89 تن پس از حمله سه مهاجم با کمربند انتحاری کشته شدند که یکی از خونین‌ترین حملات در پاریس را رقم زد که افراط‌گرایان داعش به عنوان عامل آن معرفی شده‌اند.

مرگبارترین حملات فرانسه دست‌کم 129 کشته و 352 زخمی بر جای گذاشته است که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است. بازرسان همچنین خانه دوستان و بستگان این مرد فرانسوی را مورد جستجو قرار داده‌اند. خانه پدر این مرد فرانسوی در شهر کوچک "رومیلی سورسن" در 130 کیلومتری شرق پاریس واقع شده و برادر وی نیز در منطقه "اسون" در جنوب پاریس ساکن است.

برادر 34 ساله این فرد خودش با پلیس تماس گرفت و پس از آن بازداشت شد. این مرد فرانسوی به عنوان یکی از عاملان حمله تایید شده و به گفته پلیس ارتباط نزدیکی با افراطگرایان داشته اما به گفته دادستان پاریس، وی هرگز مورد تحقیقات مرتبط با تروریسم قرار نگرفته بود. وی از طریق اثرانگشتان قطع شده شناسایی شد. دادستان پاریس گفت که هفت فرد مسلح در این حملات کشته شدند که کار سه تیم هماهنگی بود. شش تن از مهاجمان خودشان را منفجر کردند و یک تن دیگر هدف شلیک نیروهای پلیس قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N1029342

وبگردی