آفتاب
یک مقام مسؤل در کاخ سفید اعلام کرد؛

تشکیل شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی حملات تروریستی در فرانسه

تشکیل شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی حملات تروریستی در فرانسه

کاخ سفید از تشکیل جلسه شورای امنیت ملی این کشور به ریاست «باراک اوباما» با هدف بررسی آخرین اخبار و اطلاعات درباره حملات تروریستی شب گذشته در پاریس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یکی از مقامات مسؤل در کاخ سفید اعلام کرد: شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور برای بررسی حملات تروریستی پاریس تشکیل جلسه خواهد داد.

این مقام مسؤل در این باره گفت: این جلسه امروز و پیش از اینکه اوباما آمریکا را به مقصد ترکیه برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو گروه بیست (جی ۲۰) ترک کند، تشکیل خواهد شد.

رهبران ۱۹ کشور و مسئولانی از اتحادیه اروپا در نشست گروه ۲۰ که در این دوره به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد، شرکت می کنند.

قرار است شرکت کنندگان در این نشست، مسائل اقتصادی و سیاسی به ویژه مسائل مربوط به خاورمیانه و در رأس آن بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

گفتنی است، شب گذشته شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون ۱۶۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده اند.

کشورهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران صراحتاً حملات تروریستی مذکور را محکوم کرده و بر لزوم مقابله جامعه بین الملل با پدیده شوم تروریستی تأکید کرده اند.

لازم به ذکر است،گروه تروریستی داعش امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اینترنتی مسؤولیت تیراندازی ها و حملات انتحاری که شب گذشته در پاریس روی داد بر عهده گرفت.

 این حملات با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد، آلمان،آمریکا، انگلیس، روسیه، کویت، قطر، امارات، مصر، عربستان و دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان این حملات را محکوم کردند.

کد N1029061

وبگردی