آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین/۸

جان کری:حمایت ها از داعش متوقف شود/آتش بس در سوریه مسئله جدی است

جان کری:حمایت ها از داعش متوقف شود/آتش بس در سوریه مسئله جدی است

وزیرامور خارجه آمریکا با بیان اینکه باید حمایت از داعش متوقف شود، گفت: درباره تشکیل دولت انتقالی در شش ماه و انتخابات در ۱۸ ماه آینده توافق شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین، جان کری وزیرامورخارجه آمریکا، لاوروف وزیرامورخارجه روسیه و نماینده سازمان ملل در امور سوریه در پایان سومین دوره نشست مذاکرات صلح سوریه در وین در نشستی خبری شرکت کردند.

وزیرامورخارجه آمریکا در این نشست خبری تاکید کرد: بحران سوریه صرفا بحران سوری نیست، مهاجرت آوارگان به اروپا یک مسئله بسیار خطرناک است. حضور داعش صلح را در منطقه تهدید می کند.

اختلافها بر سر بشار اسد ادامه دارد

وی با بیان اینکه ما در این نشست هنوز در خصوص بشار اسد اختلاف داریم، گفت: گفتگوهای سوری سوری برای ما مهم است و سر این موضوع اتفاق نظر داریم.

کری تاکید کرد: فکر می کنیم وقت آن رسیده که خونریزی ها در سوریه پایان یابد.

در مورد آتش بس در سوریه به توافق رسیدیم

وی با بیان اینکه در این نشست همه گروهها در مورد آتش بس در سوریه به توافق رسیده اند، گفت: آتش بس در سوریه یک مسئله جدی است.

وزیرخارجه آمریکا با تاکید بر اینکه داعش نباید حمایت شود، افزود: باید حمایت ها از داعش متوقف شود و در گروههای تروریستی قرار بگیرند چرا که داعش یک گروه تروریستی است.

وی با بیان اینکه ما از روند سیاسی در سوریه حمایت می کنیم، ادامه داد: درباره تشکیل دولت انتقالی در شش ماه و انتخابات در ۱۸ ماه آینده توافق شد.

 

 

کد N1029053

وبگردی