آفتاب

تشدید تدابیر تدافعی پیشگیرانه در صنایع نظامی روسیه

تشدید تدابیر تدافعی پیشگیرانه در صنایع نظامی روسیه

معاون نخست وزیر روسیه دقایقی پیش از تشدید تدابیر تدافعی پیشگیرانه در این کشور به دنبال حملات تروریستی فرانسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون نخست وزیر روسیه دقایقی پیش در صفحه فیسبوک شخصی خود از تشدید تدابیر تدافعی پیشگیرانه در این کشور به دنبال حملات تروریستی فرانسه خبر داد و نوشت: صنایع نظامی روسیه همراه با شرکت های وابسته به وزارت دفاع این کشور تدابیر امنیتی ویژه ای را با هدف مقابله با تهدیداات تروریستی به انجام رسانده اند.

«دیمیتری روگوزین» معاون نخست وزیر روسیه در این باره افزود: این اقدامات پیشگیرانه است.

ساعاتی پیش، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از آمادگی کشورش برای هرگونه همکاری با فرانسه در تحقیق و تفحص پیرامون حملات تروریستی در این کشور خبر داد وافزود: امیدوارم که عاملین و مرتکبین این اقدام تروریستی به مجازات متناسب با اقدام خود برسند. این تراژدی غمبار گواه دیگری بر ماهیت بَربَریت تروریسم بوده و تمدن بشری را به چالش می کشد.

وی در ادامه اعلام کرده بود: برای اینکه مبارزه علیه این شیطان مؤثر باشد، لازم است که همه کشورها در جامعه جهانی تلاش های متحدانه ای را در این راه مصروف دارند. من آمادگی مسکو را برای هر گونه همکاری با همتایان فرانسوی خود در راستای تحقیق درباره علل و عوامل این حادثه اعلام می کنم.

شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون ۱۶۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده اند.

در پی این فاجعه، بیش از ۱۵۰۰ نیروی نظامی در پاریس مستقر شده‌اند. دست‌کم ۱۰۰ تن از قربانیان این حادثه از کسانی بودند که برای تماشای کنسرت یک گروه راک آمریکایی به سالن ۱۵۰۰ نفری «باتاکلان» رفته بودند. افرادی که موفق شدند در جریان گروگان‌گیری دو ساعته از چنگ گروگان‌گیران در این سالن کنسرت بگریزند، می‌گویند آنها سلاح‌های کلاشنیکف در دست داشتند.

تقریبا هم‌زمان با فاجعه سالن کنسرت انفجاری مهیب هم در حوالی استادیوم ملی فرانسه رخ داد. در پی این انفجار که در دقایق پایانی بازی فوتبال میان فرانسه و آلمان به وقوع پیوست، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه که در استادیوم حضور داشت، مجبور به ترک اضطراری ورزشگاه شد.

به گفته پلیس فرانسه، هم‌زمان با این رویدادها چندین مورد تیراندازی هم در مناطق پرترددی از شرق پاریس رخ داده است. در تیراندازی در رستوران لو کاریون ۱۱ نفر کشته شدند. در دو رستوران دیگر هم تیراندازی‌های مشابهی رخ داده است. در کل این حوادث هشت تروریست کشته شدند. دادستان کل پاریس می‌گوید تا نخستین ساعات بامداد شنبه، تقریبا همه مهاجمانی که در این حوادث نقش داشتند، کشته شده‌اند. با این حال، تعداد دقیق عاملان این حوادث هنوز مشخص نیست.

کشورهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران صراحتاً حملات تروریستی مذکور را محکوم کرده و بر لزوم مقابله جامعه بین الملل با پدیده شوم تروریستی تأکید کرده اند.

لازم به ذکر است،گروه تروریستی داعش امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اینترنتی مسؤولیت تیراندازی ها و حملات انتحاری که شب گذشته در پاریس روی داد بر عهده گرفت.

کد N1029048

وبگردی