آفتاب

شمخانی: هم پیمانان آمریکا در منطقه به حمایت از تروریسم پایان دهند

شمخانی: هم پیمانان آمریکا در منطقه به حمایت از تروریسم پایان دهند

خبرگزاری صداوسیما نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه مسئول تروریسم هستند، تاکید کرد: این کشورها باید به حمایت خود از تروریسم پایان دهند.

 علی شمخانی در گفتگو با پایگاه خبری «العهد» تاکید کرد: تروریسم به یک بیماری، آفت و ابزاری برای قتل مردم بی گناه نه فقط در منطقه بلکه علیه همه بشریت تبدیل شده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ائتلاف غرب که شامل شصت و سه کشور است کارنامه موفقی ندارد که بتوان در مبارزه با تروریسم بر آن تکیه کرد زیرا آنها از تروریسم تکفیری به عنوان ابزاری برای اجرایی کردن سیاست های منطقه ای خود استفاده کردند.

وی با اشاره به همکاری چهارگانه ایران، روسیه، عراق و سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم، تاکید کرد: اعضای این گروه چهارگانه که با یکدیگر همکاری می کند دارای اراده جدی برای مبارزه با پدیده خطرناک تروریسم است و این همکاری به دنبال نمایش تلویزیونی برای تبلیغ فعالیت های خود نیست بلکه شما شاهد این گروه هستید که شهدای خود را که در مبارزه با تروریسم به شهادت رسیده اند تشییع می کند و این گواه بر جدیت و راستی عملکرد آنهاست.
شمخانی از دیگر کشورها خواست برای ریشه کن کردن تروریسم در سریع ترین زمان ممکن به طور جدی این ائتلاف را الگوی خود قرار دهند. این ائتلاف چهارگانه به علت برخورداری از اراده جدی در این رویارویی پیروز خواهد شد.
در پایان شمخانی در پاشخ به این پرسش که تروریسم اساسا به چه معناست؟ گفت: تروریسم یعنی با پول، افراد، و ابزار و امکانات از آنها (تروریست ها) حمایت کنید. کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه مسئول تروریسم هستم . آنها اگر واقعا خواهان مبارزه با تروریسم هستند باید این حمایت ها را با اجرای برنامه ای دقیق متوقف کنند.

۱۷۲۱۳

213

کد N1029020

وبگردی