آفتاب

انتشار تصاویری نادر از عملیات نیروهای امنیتی چین در استان سین‌کیانگ

انتشار تصاویری نادر از عملیات نیروهای امنیتی چین در استان سین‌کیانگ

رسانه‌های دولتی چین امروز (شنبه) تصاویری نادر از آنچه که عملیات نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با "تروریست‌ها" در منطقه سین‌کیانگ خواندند، منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این سری تصاویر که متشکل از 9 عکس است، نیروهای پلیس چین در حالی که لباس‌های سیاه رنگ به همراه کلاه محافظ به تن داشته و آماده حمله به خانه‌ای در یک منطقه روستایی در استان سین‌کیانگ این کشور هستند نشان داده می‌شوند.

همچنین یک گروه دیگر از این نیروها در حالی که صورت‌هایشان محو شده تا شناخته نشوند، در تصویری دیگر نشان داده شدند.

در متنی که همراه این تصاویر است نوشته شده است: در حالی که پاریس پایتخت فرانسه شاهد بدترین حمله تروریستی تاریخ این کشور بود که صدها تن در آن کشته و مجروح شدند، در طرف دیگر جهان پلیس چین در منطقه سین‌کیانگ بعد از 56 روز حمله و تعقیب به اجرای حمله‌ای کامل علیه "تروریست‌ها" پرداخت و نتایجی عالی کسب کرد.

به نظر می‌رسد منشأ این تصاویر متعلق به یک وب‌سایت رسمی منسوب به وزارت امنیت عمومی چین بوده است که چندی بعد از این وب‌سایت پاک شده اما در دیگر وب‌سایت‌ها و رسانه‌های دولتی چین منتشر شده اند.

در متنی که همراه این تصاویر بوده، گفته شده که این عملیات 56 روزه در ساعت 4:40 عصر امروز (شنبه) به وقت محلی پایان یافته است.

در این متن هشدار داده شده که شدیدا با کسانی که مرتکب خشونت در چین شوند برخورد خواهد شد. مشخص نیست که این تصاویر کی گرفته شده و دقیقا مربوط به کجا هستند.

مقام‌های چین به ندرت تصاویری از عملیات‌های نیروهای این کشور علیه شبه‌نظامیان اویغور در استان سین‌کیانگ که عمدتا از آن با عبارت "عملیات ضدتروریستی" یاد می‌کنند، منتشر می‌کنند. این در حالی است که دلشاد رشید، سخنگوی گروه تبعیدی حامی اویغورهای چین به نام "کنگره جهانی اویغور" در بیانیه‌ای گفت: چین قصد دارد با استفاده از حملات مسلحانه پاریس احساسات ضد اویغور در این کشور را تشدید کند.

انتهای پیام

کد N1028932

وبگردی