آفتاب

تلاش دولت استرالیا برای ساخت تأسیسات نگهداری پسماند هسته‌ای

تلاش دولت استرالیا برای ساخت تأسیسات نگهداری پسماند هسته‌ای

دولت استرالیا در مسیر ساخت یک تأسیسات ملی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو، 6 سایت را انتخاب کرده است که قرار است سایت اصلی سال آینده پس از انجام ارزیابی‌های لازم انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، در اوایل مارس، وزیر علم و صنعت استرالیا مالکین زمین‌های انتخاب شده را برای احداث یک سایت پسماند هسته‌ای را از همه مناطق این کشور دعوت کرد. در تأسیساتی که قرار است ساخته شود پسماندهای هسته‌ای با میزان رادیواکتیویته متوسط نگهداری و ذخیره می‌شوند و نیز در آن پسماندهای هسته‌ای با میزان رادیواکتیویته پایین دفع می‌شود.

بنابر اعلام دولت استرالیا در 5 ماه می،‌ تا این تاریخ 28 درخواست مشارکت به دست دولت این کشور رسیده بود که پس از بررسی‌های انجام شده 6 سایت برای انتخاب نهایی انتخاب شدند. قرار است تعیین مکان‌ نهایی سایت تأسیسات ملی مدیریت پسماند رادیواکتیو در سال آینده انجام شود.

بنابر اعلام وزارت علم و صنعت استرالیا انتظار می‌رود مراحل تعیین مکان سایت، طراحی سایت، کسب مجوزهای ایمنی و فنی لازم و ساخت و آغاز فعالیت آن تا پس از سال 2020 به طول خواهد کشید که البته تعیین این بازه زمانی به زمان صدور مجوزها بستگی دارد.

از این سایت پسماندهای هسته‌ای برای دفع و نگهداری پسماندهای رادیواکتیو تولید شده در بخش پزشکی، تحقیقاتی و صنعت استرالیا استفاده خواهد شد.

با وجود آنکه استرالیا از انرژی هسته‌ای به عنوان منبع تأمین انرژی مورد نیازش استفاده نمی‌کند، این کشور دارای یک تاریخ طولانی در تحقیقات هسته‌ای بوده به طوری که راکتور هسته‌ای تحقیقاتی (OPAL) رادیو ایزوتوپ‌هایی را برای استفاده در پزشکی، تحقیقات و صنعت تولید می‌کند.

انتهای پیام

کد N1028881

وبگردی