آفتاب
با سخنرانی سفیر ایران در لیبی برگزار شد؛

نشست «تهدیدات ژئوپلیتیکی گروه های تروریستی-تکفیری برای امنیت ملی ایران»

نشست «تهدیدات ژئوپلیتیکی گروه های تروریستی-تکفیری برای امنیت ملی ایران»

نشست کارشناسی«تهدیدات ژئوپلیتیکی گروه های تروریستی- تکفیری برای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» با سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نشست کارشناسی«تهدیدات ژئوپلیتیکی گروه های تروریستی- تکفیری برای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» امروز (شنبه 23 آبان ماه) با حضور و سخنرانی حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حسین اکبری در این نشست مهم‌ترین مساله حال حاضر منطقه و حتی جهان را تروریسم و عملیات‌های انتحاری آنها در اقصی نقاط جهان دانست و گفت: موضوع تروریست‌ها و اقدامات آنها می‌تواند چالش‌هایی جدی در ابعاد مختلف ژئوپلیتیکی برای منطقه به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه مبانی فکری گروه‌های تروریستی را از منظر رویکرد تاریخ نگارانه مورد تحلیل قرار داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی در ادامه این نشست به تحولات چند سال اخیر از جمله بیداری اسلامی و گسترش گروه‌های تروریستی- تکفیری در منطقه پرداخت و تصریح کرد: ضعف مبانی فقهی حکومت‍های منطقه و سلطه پذیری آنها از غرب، از مهمترین دلایل گسترش این گروه ها به شمار می‌رود.

این کارشناس مسائل استراتژیک، داعش را نسخه جدید القاعده قلمداد کرد و توضیح داد: داعش به منظور ایجاد حکومت خود سازو‌کارهایی در این زمینه فراهم کرده است که البته جمهوری اسلامی ایران در این راستا از چند سال قبل، این تحرکات را پیش بینی نموده بود و بر همین اساس ترتیباتی را از آن زمان تا کنون برای مبارزه با این گروه اتخاذ نموده بود، به طوری که هم اکنون در جریان مبارزه با داعش، جمهوری اسلامی ایران نه تنها توانسته تهدیدات ژئوپلیتیکی این گروه را برای امنیت ملی خود، خنثی کند بلکه محیط امن مرزهای خود را ثبات بخشیده است.

در ادامه این نشست سید جلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش‌های سیاسی- حقوقی، محمدحسن معادی رودسری مدیر کل پژوهشی مرکز و مدیران گروه های امنیتی- دفاعی، سیاست خارجی و پارلمانی نقطه نظرات و پیشنهادات مورد نظر در این راستا را بیان کردند.

انتهای پیام

کد N1028758

وبگردی