آفتاب
شورای روابط خارجی آمریکا بررسی کرد؛

سیاست آمریکا در پاکستان؛ مهمترین مانع توسعه روابط دهلی-واشنگتن

سیاست آمریکا در پاکستان؛ مهمترین مانع توسعه روابط دهلی-واشنگتن

یکی از اتاق فکر های آمریکا در آستانه سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به این کشور در گزارشی به اوباما اعلام کرد که سیاست کنونی آمریکا در پاکستان یکی از موانع اصلی توسعه روابط «دهلی‌نو» و «واشنگتن» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به  نقل از «داون نیوز»، شورای روابط خارجی آمریکا (CFR) یکی از اتاق‌های فکر این کشور در آستانه سفر «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان به واشنگتن با انتشار گزارشی اعلام کرد که دولت اوباما دهلی‌نو را برای مذاکره با اسلام‌آباد متقاعد کند.

شورای روابط خارجی آمریکا همچنین در گزارش ۹۰ صفحه‌ای تأکید کرده که دولت اوباما برای کاهش تنش دهلی‌نو و «اسلام‌آباد» باید تلاش کند تا هند در سطح جهانی با رشد بیشتری مواجه شود.

در گزارش این اتاق فکر آمریکا آمده است که خروج نیروهای آمریکایی و سایر کشورهای خارجی از افغانستان به نگرانی‌های هند در مورد بی ثباتی منطقه‌ای دامن می‌زند.

بر اساس این گزارش، سیاست کنونی آمریکا در قبال پاکستان یکی از موانع اصلی در توسعه روابط دهلی‌نو و واشنگتن بوده است.

این اتاق فکر آمریکایی از دولت اوباما خواسته که از فروش هرگونه تجهیزات دفاعی به پاکستان خودداری کند که در مبارزه با ترویسم استفاده نمی‌شود.

واشنگتن باید پاکستان را متقاعد کند که در مبارزه با تروریسم تلاش کند و حمایت از حملات تروریستی در هند و افغانستان خاتمه دهد.

بر اساس این گزارش، اگر پاکستان مایل به مهار تروریسم نیست، واشنگتن باید حداقل، برای پایان دادن به بودجه مالیات دهندگان آمریکا برای فروش تجهیزات دفاعی و بازپرداخت‌های وجوه پشتیبانی ائتلاف اعلام آمادگی کند.

کد N1028694

وبگردی