آفتاب
نقدی:

شهید همدانی اهمیت بسیج را به خوبی درک کرده بود

شهید همدانی اهمیت بسیج را به خوبی درک کرده بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید همدانی اهمیت بسیج را به خوبی درک کرده بود و معتقد بود در سوریه هم باید بسیج مردمی را راه اندازی و تقویت کرد که با همین رویکرد، موازنه قدرت در سوریه به نفع جبهه مقاومت تغییر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در دیدار با خانواده سردار همدانی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید، گفت: شهید همدانی حق زیادی بر گردن ما داشت و در شرایطی که جامعه برای بیداری و آگاهی، نیازمند خون تازه بود، جان و خون پاکش را نثار کرد.

وی با اشاره به ابهام و تردید برای حضور و دفاع از دولت سوریه در آغاز جنگ در این کشور، اظهار کرد: وقتی جنگ در سوریه آغاز شد، اغلب تحلیلگران و مسئولان برای هر نوع ورود ایران به جریان سوریه ابهام داشتند و امیدی نداشتند که بتوان در حمایت از سوریه وارد این کشور شد و در مقابل دشمنان تکفیری پیروزی به دست آورد.

وی ادامه داد: در آن شرایط که با هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغاتی قدرت‌های استکباری حامی تکفیری‌ها به سرکردگی آمریکا، اخبار وارونه‌ای از سوریه منتشر می شد، شرایط برای ماندن و مقاومت کردن بسیار سخت بود و ایمان قوی لازم بود تا کسی ایستادگی کند اما امروز شرایط فرق کرده، معما حل شده و ایستادگی و مقاومت ثابت کرده که در سوریه هم می‌توان پیروز شد. این سند محکمی است بر بصیرت شهید همدانی که از روز اول برای حضور و مقاومت در سوریه لحظه‌ای تردید نکرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تحلیل جبهه مقاومت و ارزیابی نظام و کشور سوریه در این جبهه اظهار کرد: ایران به عنوان محور مقاومت، با ملتی مصمم و نظامی استوار، محکم ایستاده است و در لبنان و فلسطین هم در چند سال اخیر، یک نیروی عظیم و سازماندهی‌شده، تشکیل شده است که در جنگ‌های تمام عیار چندین بار ارتش رژیم صهیونیستی را شکست داده و در عراق نیز با حضورمردم و جوانان انقلابی عراقی در پی فتوای علما، ثابت شد که این ملت هم با عزم محکم در جبهه مقاومت نقش‌آفرینی می‌کند؛ اما شرایط سوریه متفاوت بود و کسی این تحلیل را نداشت که در جریان این جنگ، نظام و مردم سوریه حتی بتوانند یک سال هم دوام بیاورند.

وی افزود: شهید سردار همدانی، بر این عقیده بود که در سوریه باید بسیج مردمی را راه‌اندازی و تقویت کرد و با همین رویکرد نیز موازنه قدرت را در سوریه به نفع جبهه مقاومت تغییر داد.

وی ادامه داد: نکته مهم این بود که شهید همدانی اهمیت بسیج را به خوبی درک کرده بود و روی این موضوع به درستی کار کرده بود و اگر چه در ابتدا حتی در میان ارتش سوریه هم این فکر، مخالفان زیادی داشت و کارشکنی های زیادی شد، اما ایشان هیچ وقت تردید نکرد و با تمام اخلاص این کار بزرگ را انجام داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبر، استقامت و ایستادگی شهید همدانی را ویژگی بارز شخصیتی وی دانست و تصریح کرد: اصل روحیه صبور، مقاوم و مجاهد شهید همدانی به صبر همسر ایشان در منزل بر می‌گشت، اگر این صبوری و ایستادگی همسر ایشان در منزل نبود، زمینه برای بروز حماسه و صبر از سردار همدانی با این گستردگی ایجاد نمی‌شد.

در ادامه این دیدار سردار علی فضلی نیز با بیان خاطراتی از سلحشوری و غیرت و اخلاص سردار همدانی، گفت: تجربه، درایت و تدبیر شهید همدانی از او یک مدیر با بصیرت و هوشمند ساخته بود؛ او در جریان مأموریت‌های مستشاری در نقاط مختلف جهان به ویژه آفریقا تأثیرات زیادی داشت و منشأ خیر و برکت فراوانی برای انقلاب و اسلام شد.

انتهای پیام

کد N1028649

وبگردی