آفتاب

اتریش برای جلوگیری از تردد پناهجویان در مرز خود با اسلوونی حصار می‌کشد

اتریش برای جلوگیری از تردد پناهجویان در مرز خود با اسلوونی حصار می‌کشد

اتریش اعلام کرد در مرز خود با اسلوونی یک حصار فلزی به منظور جلوگیری از تردد پناهجویان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این طرح اتریش ضربه‌ای علیه پیمان تردد آزاد شینگن در اروپا محسوب می شود.

گفته شده اتریش این حصار را که قرار است 3.7 کیلومتر طول داشته باشد در کمتر از شش هفته در مرز خود با اسلوونی تکمیل کند. این نخستین حصار میان دو کشور عضو پیمان تردد بدون روادید شینگن در اروپا خواهد بود.

مقام‌های این کشور اعلام کردند، در صورت تشدید وضعیت بحرانی مربوط به ورود پناهجویان سیم های خاردار انبار شده در کانتینر های نزدیک به مرز به سرعت در این محل استقرار پیدا خواهند کرد.

در همین حال وزیر کشور اتریش تاکید کرد: این حصار مطابق با پیمان شینگن بوده و بخشی از تدابیر موقت به هدف هدایت کردن موج انسانی است.

این اقدام یک روز بعد از آن رخ می دهد که دونالد تاسک، رئیس اتحادیه اروپا هشدار داد پیمان شینگن که یکی از دستاوردهای مهم اتحادیه اروپا محسوب می شود به دلیل تبعات بحران مهاجران در این قاره در حال فروپاشی است.

تصمیمی که استرالیا با هدف برپا کردن حصار در مرز گرفته یکی از مجموعه تدابیر سختگیرانه ای است که دیگر کشورها در این قاره نیز برای مقابله با دشوارترین بحران مهاجران در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به بعد در پیش گرفتند.

آلمان که انتظار ورود بالغ بر یک میلیون پناهجو به خاک خود در سال جاری میلادی را دارد روز جمعه اعلام کرد تا اواسط فوریه تدابیر موقت کنترل تردد در مرز را که در ماه سپتامبر اجرایی شدند، تمدید می کند.

دانمارک نیز از اتخاذ تدابیری جدید برای مقابله با پناهجویان رونمایی کرد که شامل انتظار سه ساله برای برخی ادعاهای مربوط به ملحق شدن خانواده ها و طرحی برای اسکان دادن پناهجویان در چادر می شوند.

ماه گذشته میلادی مجارستان که عضو اتحادیه اروپاست نیز در مرز جنوبی خود سیم خاردار مستقر کرد و موج مهاجران را به سمت اسلوونی منحرف کرد.

انتهای پیام

کد N1028560

وبگردی