آفتاب

تشدید خشونت‌ها در آفریقای مرکزی و احتمال لغو سفر پاپ به این کشور

تشدید خشونت‌ها در آفریقای مرکزی و احتمال لغو سفر پاپ به این کشور

یک مقام دولتی اعلام کرد که دست کم 22 نفر در درگیری های این هفته در روستاهای آفریقای مرکزی جان خود را از دست داده اند. احتمال می رود با افزایش خشونتها در آفریقای مرکزی سفر پاپ فرانسیس و برگزاری انتخابات حساس این کشور لغو شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در سفر دو روزه در 28 نوامبر به آفریقای مرکزی برود که این سفر ممکن است به دلیل وخامت اوضاع و تشدید درگیری ها لغو شود. بر همین اساس دولت و مقامات کلیسا تلاش می کنند که بتوانند ضمانت لازم مبنی بر برقراری فضای صلح آمیز در زمان انجام این سفر ارائه کنند.

در همین راستا مقامات وزارت دفاع فرانسه اعلام کردند که درباره سفر پاپ به آفریقای مرکزی به کلیسای کاتولیک درباره مسایل امنیتی هشدار داده‌اند.

با این حال منابع واتیکان روز گذشته اعلام کردند که این سفر با وجود هشدارهای فرانسه انجام می شود. در طول دو سال و نیم گذشته این کشور مستعمره فرانسه درگیر خشونتهای فرقه‌ای بوده است.

هم چنین دولت آفریقای مرکزی اعلام کرده است که اولین دور انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در 27 دسامبر برگزار می شود. در حال حاضر این کشور توسط یک دولت انتقالی اداره می شود.

انتهای پیام

کد N1028494

وبگردی