آفتاب

هدف اصلی دستگاه دیپلماسی از نگاه سخنگوی جدید وزارت خارجه

هدف اصلی دستگاه دیپلماسی از نگاه سخنگوی جدید وزارت خارجه

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه با اشاره به لزوم حفظ اندیشه های امام خمینی(س) گفت: انقلاب اسلامی میراث امام خمینی(س) است و همه ما باید بکوشیم که پاسدار این میراث باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  حسین جابر انصاری هرچند تاکید بر عدم موضع گیری در خصوص مباحث مربوط به سیاست خارجی داشت و آن را به اولین گفت و گوی جمعی خود با رسانه های گروهی موکول کرد، اما در جریان بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و حضور در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران انجام داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران میراث امام خمینی(س) است، اظهار کرد: حضرت امام با کلام خودشان توانستند اتفاقی را رقم بزنند که به واسطه آن ارزش های انسانی و دینی احیا شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این انقلاب میراث حضرت امام است و همه ما باید بکوشیم که پاسدار این میراث ارزشمند باشیم.

وی با اشاره به لزوم پاسداری از خون شهدا و با بیان اینکه راه امام خمینی(س) در سایه ولایت باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: همه ما در کشور پاسدار میراث امام و شهدا هستیم و جماران باید در این راه به عنوان یک رسانه ای ملی عمل کند.

جابر انصاری ادامه داد: جماران باید بکوشد در همان ترازی که امام نماینده ملت ایران بود، همه تفکرات را در کشور نمایندگی کند و باید این مسئولیت سنگین را به خوبی اداره کند.

وی درباره سیاست خارجه از دیدگاه امام خمینی(س) گفت: تمام تلاش ما این است که در حوزه سیاست خارجه از رهنمود های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم تا کشور در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تلاش می کنیم در حوزه سیاست خارجی با دنیا و با حفظ استقلال به شکل تعاملی ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش جماران، هفته گذشته پس از معرفی مرضیه افخم به عنوان سفیر ایران در مالزی، صادق حسین جابر انصاری از سوی محمد جواد ظریف به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد. جابر انصاری پیش از این در سمت های رییس مرکز مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ، سفیر اسبق ایران در لیبی و مدیرکل خاورمیانه و امور عربی وزارت خارجه مشغول به فعالیت بوده است.

52310

کد N1028486

وبگردی