آفتاب

"گردن زن" داعش، کشته شده است؟

"گردن زن" داعش، کشته شده است؟

محمد اموازی معروف به «جان جهادی»، عضو بریتانیایی داعش احتمالا در عملیات پهپادی پنج شنبه شب ارتش آمریکا در شهر رقه سوریه کشته شده است.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین وب سایت شبک خبری یورونیوز می گوید:  این خبر هنوز تأیید نشده، اما مقامات واشنگتن می گویند این داعشی کویتی تبار «قاعدتا» باید کشته شده باشد.


جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: «تروریست هایی که با داعش در پیوند هستند بدانند که عمرشان به سر آمده و شکست خواهند خورد. داعش هیچ آینده ای ندارد و همه راه های آن در نهایت به نابودی ختم می شوند.»

تصاویر قصاب داعش پیش از این در چندین ویدئوی گردن زنی دیده شده بود.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز گفت: «اموازی یک قاتل وحشی است که در فیلم مشمئز کننده گردن زنی امدادگران بریتانیایی نشان داده شد. او یک تهدید جدی و دائمی برای شهروندان غیرنظامی نه تنها در سوریه، بلکه در تمام دنیا از جمله بریتانیا بود. بنابراین عملیات ما یک اقدام بجا در دفاع از خودمان بود.»

محمد اموازی یا همان «جان جهادی» چندین نفر از جمله دو امدادگر بریتانیایی به نام های دیوید هینس و آلن هنینگ، دو خبرنگار آمریکایی به نام های استیون ساتلوف و جیمز فولی، یک بازرگان ژاپنی به نام هارونا یوکاوا و یک امدادگر دیگر آمریکایی به نام پیتر کاسیگ را سر بریده است. فیلم هایی که از صحنه های اعدام به دست این فرد منتشر شد، بسیار تکان دهنده بود.

بنا به گزارش ها، فرد دیگری نیز که مظنون به همکاری با داعش و احتمالا در پیوند با «جان جهادی» است، روز جمعه در ترکیه دستگیر شد. هنوز جزئیات بیشتری از هویت این فرد و شرایط دستگیری او منتشر نشده است.
در پی انتشار اخبار ضد و نقیض از کشته شدن «جان انگلیسی» جلاد شماره یک گروه تروریستی داعش در عملیات یک پهپاد آمریکایی، دولت ژاپن اعلام کرد که نیازمند اطلاعات و جزییات دقیق تری از این حادثه است.


ژاپن اطلاعات دقیق تری از کشته شدن جلاد داعش می خواهد


به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، «یوشیهدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن امروز - شنبه - در سخنانی اعلام کرد که کشورش از حمله آمریکا به خودروی حامل فردی که مسبب قتل دهها نفر در جریان جنگ سوریه بوده، آگاه شده اما باید جزییات بیشتری در خصوص این حمله بدست آورد.
وزارت امور خارجه آمریکا برغم گزارش وزارت دفاع این کشور مبنی بر کشته شدن تروریست معروف ویدیوهای گروه تروریستی داعش، اذعان داشت این وزارتخانه گزارشی مبنی بر تایید کشته شدن این تروریست داعشی دریافت نکرده است.
اعلام این خبر از سوی وزارت امور خارجه آمریکا باعث شد تا سخنگوی دولت ژاپن اعلام کند، با واشنگتن ارتباط برقرار خواهد کرد تا در مورد اجرای این عملیات و نتیجه قطعی آن جزییات بیشتری کسب نماید.
وزارت دفاع آمریکا می گوید که یکی از پهپادهای این کشور خودرویی را در اطراف شهر الرقه سوریه هدف قرار داده که بر اساس اطلاعات واصله حامل «محمد اموازی» معروف به «جان»، این تبعه انگلیسی بوده است.
دولت ژاپن افزوده است که به اطلاعات آمریکا نیاز دارد زیرا هنوز در حال تحقیق در باره مرگ «کنجی گوتو» و «هارونا یوکاوا» دو ژاپنی کشته شده توسط داعش در سوریه است.
بهمن ماه سال 1393 «کنجی گوتو» 47 ساله که به عنوان مستندساز و خبرنگار آزاد فعالیت می کرد، در تلاش برای تضمین آزادی «هارونا یوکاوا»، دیگر هموطن ژاپنی خود وارد سوریه شد که از سوی گروه تروریستی داعش دستگیر و توسط همین فرد کشته می شوند.

صلح؛ آرزوی مادر خبرنگار کشته شده ژاپنی به دست داعش


در همین رابطه مادر «کنجی گوتو» نیز با شنیدن خبر کشته شدن قاتل فرزند خود، ابراز امیدواری کرد، روزی فرا برسد که خشونت پایان یافته و صلح در همه جای دنیا برقرار شود.
مادر این خبرنگار ژاپنی اعلام کرد که از کشته شدن قاتلی که پسر او و تعداد زیادی را به قتل رسانده خرسند است اما می خواهد دنیا به محلی برای امنیت و صلح تبدیل شود.
«جوندی ایشیدو» افزود که پسرش همیشه می خواست در دنیایی عاری از خشونت زندگی کند و برای همین حرفه خبرنگاری را انتخاب کرد تا همواره برای آزادی، امنیت و صلح فعالیت کند.
«جان» انگلیسی که غربی ها سعی دارند او را با نام «جان جهادی» معرفی کنند و اشاره زیادی به تابعیت انگلیسی وی ندارند، قبل از ورودش به سوریه بارها بین تانزانیا، هلند، انگلستان و کویت در رفت و آمد بود و نهایتا پس از اینکه به دلیل مشکل روادید نتوانست وارد لندن شود، به سوریه گریخت.
او که با ملیت انگلستانی به این گروه تروریستی پیوسته است در شماری از ویدیوهای منتشر شده از طرف این گروه تروریستی شماری از خبرنگاران و شهروندان آمریکایی، انگلیسی، ژاپنی و دیگر کشورهای خارجی را بطور بی رحمانه ای سر می برد.

52310

کد N1028485

وبگردی