آفتاب

تاکید امارات بر حمایت از مذاکرات صلح لیبی

تاکید امارات بر حمایت از مذاکرات صلح لیبی

معاون وزیر خارجه امارات تاکید کرد که کشورش به ایجاد ثبات در لیبی و شکوفایی این کشور متعهد است و از روند صلح با هدف دستیابی به یک دوره انتقالی موفقیت‌آمیز حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، انور بن محمد قرقاش، معاون وزیر خارجه امارات در بیانیه‌ای تاکید کرد: امارات همواره از روند صلح در لیبی که با هدف دستیابی به یک دوره انتقالی موفقیت‌آمیز برای مردم این کشور و منطقه باشد، حمایت می‌کند. ما از همه گروه‌های لیبیایی می‌خواهیم در راستای دستیابی به راه حلی سیاسی و قاطع که با نظارت سازمان ملل و حمایت جامعه جهانی انجام شود، به تعهداتشان پایبند باشند.

قرقاش افزود: امارات از نقش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در این زمینه و نیز عملکرد و صبر برناردینو لئون، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی و تلاش وی در راستای سازش سیاسی در لیبی در تمامی مراحل دشوار این مذاکرات تقدیر می‌کند.

پیش از این، لئون اعلام کرده بود که از دولت امارات در مورد گزارش روزنامه نیویورک تایمز توضیح خواهد خواست. این گزارش گفته بود که امارات چند کشتی اسلحه برای گروه‌های لیبیایی ارسال خواهد کرد

شبه نظامیان اسلام‌گرای لیبی و دولت طرابلس که مورد حمایت آنهاست، امارت و مصر را به کمک مالی و نظامی به جریان‌های سکولار لیبی و دولت طبرق متهم می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1028457

وبگردی