آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

پاک‌آیین: معضل تروریست با ارده جدی جهانی خاتمه می‌یابد

پاک‌آیین: معضل تروریست با ارده جدی جهانی خاتمه می‌یابد

سفیر کشورمان در آذربایجان موفقیت آمیز بودن مذاکرات وین و ثمربخش بودن گفت‌وگوها در خصوص مقابله با تروریسم را در گرو مشارکت و ارده جهانی دانست.

محسن پاک آیین سفیر کشورمان در باکو در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص برگزاری اجلاس وین خاطرنشان کرد: ما همواره معتقد بوده و هستیم که را ه حل بحران سوریه از طریق مسالمت آمیز و انجام مذاکره خواهد بود و راه نظامی راه خوبی برای عبور از بحران در سوریه نبوده و نتیجه مثبتی هم به دنبال نخواهد داشت. اجلاسی نظیر اجلاس وین که برای مقابله با تروریسم برگزار می‌شود تنها در صورتی که عزمی جدی پشت آن باشد ثمربخش خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات و گفت‌وگو های مقابله با تروریسم و برقراری ثبات به منطقه و به ویژه مردم سوریه آرا و نظرات مردم این کشورها را به دنبال داشته باشند می‌توانند امیدبخش باشند.

سفیر کشورمان در باکو با تاکید براینکه سرنوشت سوریه باید به دست مردم این کشور و از طریق دموکراسی و مردم سالاری تعیین شود، گفت: کشورهای منطقه ای و فرامنطقه نباید هیچ اقدامی جهت تحمیل خواسته های خود به مردم سوریه داشته باشند.

وی تروریسم و تکفیری‌ها را تهدیدی جدی برای منطقه خواند و افزود: گروه‌های تکفیری توسط برخی کشورهای منطقه با اهداف خاص که مهمترین آن کمک به رژیم صهیونیستی بوده است، خلق و حمایت شده‌اند. متاسفانه همین گروه‌های تروریستی در بخش‌های مختلف جهان دست به کشتار می‌زنند و بیشترین اقدامات تروریستی را هم در سوریه انجام می‌دهند.

پاک آیین گفت: معضل تروریسم می‌تواند با ارده جدی جهانی خاتمه یابد. لازم است مذاکرات وین با عزمی جدی برگزار و دنبال شود و کشورها چه در داخل و چه در خارج از منطقه برای مقابله با تروریسم با یکدیگر متحد شوند.

سفیر کشورمان در آذربایجان تصریح کرد: حضور ایران در مذاکرات وین با هدف مقابله با تروریسم، برقراری قانون و اتکا به آراء مردم سوریه است.

وی در رابطه با برگزاری اجلاس ژنو که قرار است به منظور بررسی راه حلی برای پایان بخشیدن به تنش‌ها در یمن برگزار شود نیز گفت: بحران یمن هم مثل سوریه راه حل نظامی ندارد. گروههای مختلف این کشور باید با یکدیگر به گفت‌وگو نشسته و خودشان اختلافات داخلی را حل فصل کنند. همچنین هرچه سریعتر تجاوز و اقدامات نظامی کشورهای بیگانه در یمن باید خاتمه یابد و آتش بس اعلام شود.

پاک آیین با ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن گفت و گو ها در خصوص یمن، افزود: باید هرچه سریعتر با اعلام آتش بس جهت رساندن دارو و اقلام ضروری به مردم بی دفاع این کشور اقدام شود.

انتهای پیام

کد N1028424

وبگردی