آفتاب

روایت وزیر اطلاعات احمدی نژاد از مذاکرات هسته ای دولت گذشته/ دولت دهم در حق اقتصاد کشور جفا کرد

روایت وزیر اطلاعات احمدی نژاد از مذاکرات هسته ای دولت گذشته/ دولت دهم در حق اقتصاد کشور جفا کرد

ایرنا نوشت: وزیر سابق اطلاعات گفت: در مذاکرات آلماتی قزاقستان وقتی دبیر شورای عالی امنیت ملی دولت گذشته در حال مذاکره با گروه 1+5 بود، طرف مقابل وقتی دید در برابر ایران جوابی ندارد، ناگهان نماینده انگلیس چون حواسش نبود، گفت بحث ها به جای خوبی رسید ادامه دهیم، ولی 'وندی شرمن' طبق یک عمل حساب شده به او گفت تو چرا حرف زدی.

وي با بیان اینکه در دو سال پایانی دولت دهم جفای زیادی در حق اقتصاد کشور شده است، گفت: تنها 15 تا 20 درصد مشکلات اقتصادی فعلی را می توان به تحریم ها نسبت داد و 80 درصد آن هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در مراسم سوگواری هیات فرهنگی مذهبی فدائیان ولایت در حسینیه مجتمع آموزش عالی امام (ره) قم افزود: در حالی که مساله نقدینگی می تواند ظرفیت خوبی برای حل بسیاری از مشکلات کشور باشد، این مساله به بلای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

اهم اظهارات وي از اين قرار است:

**حدود 4 سال است که همه ابرقدرت ها و مزدورانشان درمنطقه با سرمایه ای که هزینه کردند، خواستار کناررفتن بشار اسد هستند، ولی انقلاب اسلامی در مقابل آنها ایستاده است.

**نظام اسلامی مسیر مقابله کشورهای مختلف با آمریکا را هموار کرده است. امروز ابرقدرتی مانند روسیه به خوبی فهمیده که یکی از کشورهای منطقه به نام ایران راه تقابل رو در رو با آمریکا را برای او باز گذاشته است.

** هم اکنون بیش از سه دهه سال است، که روی میز قرار دارد. بدون شک دشمن از هشت سال جنگ تحمیلی با ایران و گزینه نظامی برای تقابل با انقلاب اسلامی به هدف خود نرسیده است.

** بر اساس اسناد و اطلاعات اولین چارچوبی که دشمن دنبال می کند، القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا یا همان استکبار برای رهایی از مشکلات است، لذا در رسانه های ماهواره ای تبلیغات گسترده ای را در این زمینه انجام می دهد.  اگر تحریم ها ایران را بیچاره کرده بود، ایران به هیچ وجه نمی توانست، از دولت اسد که همه امکانات سرویس های اطلاعاتی جهان برای سقوط آن به کار گرفته شده بودند، حمایت کند.

** مقوله داعش با قضیه نظامی تمام شدنی نیست. داعش یک مقوله فکری با سرمایه گذاری سه سرویس اطلاعاتی اسرائیل ، انگلیس و آمریکاست . در تقسیم کاری که بین این سه سرویس انجام شده مجموعه هایی مانند داعش بوجود آمده، لذا از آن به عنوان یکی از ظرفیت های موجود در منطقه نهایت استفاده را در جهت تحقق اهداف خود انجام می دهند، لذا ما نیز باید از ظرفیت هایی که در منطقه داریم، بیشترین استفاده را داشته باشیم.

** آمریکایی ها در جمع بندی های خود به این نتیجه رسیدند، که برای از بین بردن مقوله مقاومت درمنطقه باید از ضعیف ترین ها یعنی بشار و حزب الله لبنان شروع کنیم، تا بتوانیم به ایران ضربه بزنیم.

** بیش از 20 سال قبل وقتی آمریکایی ها برای گرفتن شمال عراق وارد این کشور شدند، به گروهی به نام داعش برخورد کردند. سرویس اطلاعاتی آمریکا نمی توانند در مباحث دینی و قوم و قبیله ای منطقه ورود پیدا کنند، چون که این ماموریت بر عهده سرویس اطلاعاتی انگلیس قرار داده شده است، ولی در آن زمان افراد داعش بوسیله این گروه دستگیر و در بصره به انگلیس تحویل داده شدند. سرویس جاسوسی انگلیس نیز به رغم به زندان انداختن این افراد از آنها در راستای مقصدها و هدف های خود استفاده می کرد.

** اگر رهبری امروز فریاد شیعه انگلیسی و آمریکایی را سر می دهند، حساب شده است. امروز سرویس اطلاعاتی انگلیس با واسطه و یا بدون واسطه برای تحت تاثیر قرار دادن مراکز دینی شیعه فعالیت می کنند.

**دشمن خواص را به طور سنگین در بحث های مختلف برجام، نفوذ و تحریم دچار اشتباه محاسباتی می کند، لذا در فتنه 88 برخی ها به خاطرعدم آگاهی و اطلاع هرگز نتوانستند، به واقعیت قضیه و علت اصلی بوجود آمدن این فتنه پی ببرند. سرویس های اطلاعاتی دشمن همواره دنبال این بودند که با شناسایی جریان های مختلف درون نظام از بین آنها یکی را برای ضربه زدن به نظام مورد استفاده قرار دهند.

** بدون شک درد آور است، که حادثه ای مانند حادثه منا اتفاق بیفتد، آن وقت کسی جز رهبر معظم انقلاب نباشد، که تشر بزند.

** دشمن از طریق موسسه های پژوهشی وابسته به خود در تلاش است، تا همه عقده ها و کینه هایی که در جامعه بر ضد استکبار بوجود آمده، را دچار فرسایش کند.

**در آن زمان وقتی همگان آماده روشن شدن تکلیف مذاکرات بودند، ناگهان فرانسه با به هم زدن بازی باعث شد، تا روند مذاکرات همچنان ادامه پیدا کند، تا زمینه برای تغییر ذهنیت جامعه نسبت به آمریکا فراهم شود.

2727

 

 

کد N1028387

وبگردی