آفتاب
سبحانی‌نیا:

جریانات افراطی می‌توانند تهدید جدی برای اروپا باشند

جریانات افراطی می‌توانند تهدید جدی برای اروپا باشند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تأسف از حادثه ترویستی در فرانسه و کشته شدن انسان‌های بی‌گناه بر لزوم برخورد جدی‌تر با جریانات تروریستی از سوی کشورهای غربی تأکید کرد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تأسف از حادثه ترویستی در فرانسه و کشته شدن انسان‌های بی‌گناه بر لزوم برخورد جدی‌تر با جریانات تروریستی از سوی کشورهای غربی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: چنین اقداماتی از ناحیه جریانات تروریستی همان چیزی بود که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا پیش‌بینی می‌کرد و نسبت به‌ آن به دنیای غرب هشدار می‌داد.

وی افزود: کسانی که حامی جریانات تروریستی هستند، تسلیحات در اختیار آنها قرار می‌دهند، فضای مناسب برای مانور اینها فراهم می‌کنند و در ابتدا درصدد به رسمیت شناختن دولت اسلامی شام بودند و تلاش می‌کردند بخشی از سرزمین سوریه را به اینها اختصاص دهند و این مولود نامیمون را در منطقه رسمیت ببخشند باید این تبعات را تحمل کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا هشدار می‌داد که اگر امروز این اتفاقات در خاورمیانه می‌افتد فردا نیروهایی که از کشورهای غربی مثل انگلیس و فرانسه آمده‌اند و به داعش پیوسته‌اند به کشورهایشان بازمی‌گردند و اگر برخورد جدی و مدبرانه‌ای صورت نگیرد خیلی از این کشورها مورد تهدید جریانات تروریستی و افراطی هستند.

سبحانی‌نیا اضافه کرد: ما ضمن اظهار تأسف از آنچه در فرانسه رخ داده به ویژه کشته شدن انسان‌های بی‌گناه در آستانه اجلاس وین از کشورهای غربی می‌خواهیم برخورد جدی‌تری با جریانات تروریستی داشته باشند چرا که برخی از این کشورها هنوز هم به نحوی از این جریانات حمایت می‌کنند و به ظاهر در چارچوب ائتلاف برای مقابله با جریانات تروریستی داعش هم‌پیمان شده‌اند اما در عمل اهتمامی برای مقابله با تروریست‌ها ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات تروریستی در لبنان و فرانسه،‌ خاطرنشان کرد: اگر ما امروز در فرانسه شاهد چنین اقداماتی از ناحیه داعش هستیم، ممکن است در آینده نقاط دیگری را هدف‌گیری کنند لذا طومار اینگونه جریانات ضدبشری باید با تمام توان توسط این کشورها برچیده شود.

وی در پایان اظهار کرد: هدف کشورهای غربی نباید این باشد که از این گروهک‌ها به عنوان اهرم فشار در منطقه خاورمیانه علیه برخی کشورها استفاده کنند و مصلحت کوتاه‌مدت را به ضرر بلندمدت معامله کنند چرا که جریانات افراطی می‌توانند تهدید جدی برای آینده دنیا و بخصوص کشورهای اروپایی باشند.

انتهای پیام

کد N1028341

وبگردی