آفتاب

راهکار خروج از رکود یعنی ورود کالاهای خارجی ممنوع!

راهکار خروج از رکود یعنی ورود کالاهای خارجی ممنوع!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر جلوگیری از ورود کالاهای خارجی به منظور حمایت از تولید و رونق اقتصادی تاکید کرد.

سید سعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که اگر دولت می‌خواهد در اجرای سیاست‌های اقتصادی موفق باشد باید جلوی ورود کالاهایی که مشابه‌ی داخلی دارد را بگیرد، گفت: به نظر می‌رسد سرمایه در گردش سیستم تولید باید رونق بگیرد و از ورود کالاهایی که نامناسب بوده و مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به این که دولت باید تلاش کند تا قیمت‌ها تعدیل شود اظهار کرد: دولت باید بانک‌های عامل را در رابطه با سیاست‌های پولی مد نظر داشته باشد تا اعتبارات در تولید هزینه شود چراکه معتقدیم اقتصاد مقاومتی یعنی تولید و توجه به ظرفیت‌های تولیدی کشور.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین بیان کرد: این در حالی است که یارانه تولید هنوز پرداخت نشده است و در رابطه با سرمایه در گردش مدتی است که از ورود کالاهای نامناسب خارجی جلوگیری نمی‌شود و رونق اقتصادی به وجود نمی‌آید.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس در رابطه با راهکارهای خروج از رکود هم اظهار کرد: سیاست‌های انقباضی رابطه عرضه و تقاضا را به هم زده است و باید از طرفی دولت به واحدهای تولیدی کمک کند و از طرف دیگر تسهیلات وام به مردم داده نشود زیرا این راهکارها، برای خروج از رکود مناسب نیست.

زمانیان دهکردی با تاکید بر این که سیاست‌های جدید اقتصادی فقط نوعی مُسکن است، گفت: خروج از رکود یعنی هر کالایی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد ورود ممنوع تلقی شود و به تمام سیستم‌های تولیدی اجازه داده شود که روی پای خودشان بایستند چون سرمایه در گردش که نباشد هر روز مطالبات دیگری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N1028340

وبگردی