آفتاب
در تماس با مقامات لبنان؛

مشعل و هنیه انفجارهای ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کردند

مشعل و هنیه انفجارهای ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کردند

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت و زخمی شدن نزدیک به 300 شهروند لبنانی در انفجارهای تروریستی محله برج البراجنه در جنوب بیروت را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس‌های تلفنی جداگانه با تمام سلام نخست‌وزیر، نبیه بری رئیس مجلس لبنان و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله ضمن محکوم کردن شدید جنایت روز پنجشنبه در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت، مراتب تسلیت خود و جنبش مقاومت اسلامی حماس را به خاطر قربانیان این حادثه دلخراش به این مقامات و ملت لبنان اعلام داشت.

خالد مشعل همچنین برای لبنان ثبات و امنیت را از خداوند مسالت کرد و از رهبران سیاسی لبنان به خاطر بینش بالای آنها در خنثی کردن توطئه بدخواهانی که به دنبال فتنه انگیزی میان دو ملت لبنان و فلسطین هستند، تقدیر و تشکر کرد.

اسماعیل هنیه نیز در تماس تلفنی با مقامات لبنان انفجارهای ضاحیه جنوبی را جنایت ضد انسانی خواند.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت و زخمی شدن نزدیک به 300 شهروند لبنانی در انفجارهای روز گذشته در این کشور را تسلیت گفته و این عملیات تروریستی را به شدت محکوم کرد.

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر سابق فلسطین و نایب رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس جمعه شب در تماس‌های تلفنی جداگانه با تمام سلام، نبیه بری و سیدحسن نصرالله مراتب تسلیت و تعزیت خود را به آنها و ملت برادر لبنان به خاطر ده‌ها قربانی انفجارهای دیروز در ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کرد.

هنیه در گفت‌وگو با این مقامات، این جنایت ضدانسانی را شدیدا محکوم کرد و از سخنان آنها درباره جایگاه مساله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی در دل‌های ملت لبنان و حمایت آنها از اردوگاه‌های فلسطینیان در این کشور تقدیر و تشکر کرد.

نایب رییس دفتر سیاسی حماس در این تماس‌ها، بر حفظ امنیت و ثبات لبنان و حفظ حرمت خون شهروندان لبنانی تاکید کرد.

از سوی دیگر، نخست وزیر، رییس مجلس و دبیرکل حزب الله ضمن تشکر از تماس تلفنی اسماعیل هنیه و پیام تسلیت ایشان، بر عمق روابط با ملت فلسطین تاکید کردند و اظهار داشتند که لبنان هرگز وارد فتنه‌ای که هدفش جدایی میان دو ملت فلسطین و لبنان است، نخواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" انفجارهای روز پنجشنبه در ضاحیه جنوبی لبنان که منجر به شهادت 45 شهروند لبنانی و زخمی شدن بیش از 200 نفر دیگر شد، را به شدت محکوم کرد.

پیشتر جنبش مقاومت اسلامی حماس انفجارهای ضاحیه جنوبی بیروت که شهروندان و امنیت و ثبات آنان را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد.

این جنبش ضمن تقبیح انفجارهای صورت گرفته در محله برج البراجنه علیه برادران لبنانی‌ همبستگی کامل خود با ملت لبنان را اعلام کرد و به خانواده‌ها و همه محافل رسمی و مردمی، احزاب و گروه‌های این کشور تسلیت گفت.

حماس بر حفظ امنیت و ثبات لبنان و مخالفت قاطعش با هدف قرار دادن شهروندان و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بی‌دفاع تاکید و رحمت واسعه را برای شهدا و شفای عاجل را برای مجروحان از خداوند مسالت کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز انفجارهای شامگاه پنجشنبه در ضاحیه جنوبی لبنان را شدیدا محکوم کرد.

این جنبش روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که هدف از این اقدام جنایتکارانه برهم زدن امنیت و آسایش لبنان، فتنه انگیزی در این کشور و منحرف کردن نگاه‌ها از انتفاضه سراسری ملت فلسطین است.

جهاد اسلامی ضمن تسلیت شهادت بیش از 45 شهروند لبنانی در این انفجارها، برای مجروحان شفای عاجل را مسألت نمود.

انتهای پیام

کد N1028053

وبگردی