آفتاب

راشاتودی: اردوگاه پناهجویان کاله در فرانسه طعمه حریق شد

راشاتودی: اردوگاه پناهجویان کاله در فرانسه طعمه حریق شد

ایرنا نوشت: شبکه خبری روسی 'راشاتودی' گزارش داد اردوگاه پناهجویان موسوم به 'جنگل کاله' (Calais Jungle) در شمال فرانسه که محل اسکان هزاران پناهجوی آواره ای است که قصد رفتن به انگلیس را دارند، ساعاتی پس از حملات تروریستی در پاریس، طعمه حریق شد.

راشاتودی روز شنبه با انتشار این خبر افزود: معاون شهردار شهر کاله ضمن اعلام این حادثه به این شبکه خبری گفت که تلاش می شود تا این آتش سوزی مهار گردد.
بنابراین گزارش؛ 'فیلیپه میگنونت' Phillipe Mignonet به راشاتودی گفت: حدود 10هزار متر مربع ازاین منطقه طعمه حریق شده و گروه های آتش نشانی در تلاش هستند تا از شدت آتش سوزی بکاهند، اما به دلیل وزش باد این امر بسیار دشوار است.
راشاتودی گزارش داد بسیاری از پناهجویان آواره، ساکن زاغه هایی موسوم به 'جنگل' در بندر کاله هستند. این پناهجویان که برای رفتن به انگلیس در آنجا به سر می برند، از محل آتش سوزی گریخته اند اما هنوز مشخص نیست که این حادثه تلفاتی در پی داشته باشد.
راشاتودی افزود: این گمانه زنی وجود دارد که اردوگاه پناهجویان در کاله به دنبال انتقامجویی از حملات تروریستی پاریس که بیش از یکصد کشته داشته صورت گرفته است، اما معاون شهردار کاله این گمانه زنی را رد کرد.
میگنونت دراین باره به راشاتودی گفت: ' این دو مورد جداگانه است و این آتش سوزی هیچ ارتباطی با حملات امشب پاریس ندارد.'
منطقه 'پا دو کاله (Pas-de-Calais) در شمال فرانسه از مدت ها پیش به محل اسکان موقت هزاران آواره ای تبدیل شده است که در دهکده ای از چادرهای مسافرتی زندگی می کنند.
بر اساس گزارش سی.ان.ان، در حملات تروریستی اواخر شب گذشته (جمعه) در پاریس تاکنون 153 نفر کشته شده اند. شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز بدون ذکر آمار دقیق گزارش داد شمار مجروحان به حدی زیاد است که بیمارستان های پاریس پاسخگو نبوده اند.
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به دنبال حملات شب گذشته حالت فوق العاده دراین کشور اعلام کرد و مرزهای فرانسه را بست.
پلیس فرانسه به رئیس جمهوری این کشور توصیه کرده است تا در انظار عمومی ظاهر نشود.

4949

کد N1028035

وبگردی