آفتاب

بوگدانف: مسکو و واشنگتن درباره گروه‌های تروریستی در سوریه اتفاق نظر دارند

بوگدانف: مسکو و واشنگتن درباره گروه‌های تروریستی در سوریه اتفاق نظر دارند

معاون وزیر خارجه روسیه از مطابقت و مشابهت فهرست تهیه شده از سوی دولت‌های آمریکا و روسیه درباره گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه درحالی از هماهنگی میان آمریکا و روسیه درباره گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داده که چند ساعت قبل از آن ولادیمر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود غرب از همکاری با مسکو برای تعیین گروه‌های تروریستی در سوریه خودداری می‌کند.

سه روز قبل سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو در مذاکرات آتی وین به دنبال تهیه لیستی از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه است و اینکه چه گروهی را در سوریه تروریستی بنامند و چه گروهی را مخالف.

در ادامه بوگدانف با اشاره به اینکه مسئولان مسکو دیدارهای متعددی با نمایندگان ارتش آزاد سوریه داشته‌اند، بر لزوم مشارکت ده‌ها تن از نمایندگان ارتش آزاد در سازش سیاسی و آتش‌بس در سوریه تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن یادآوری این نکته که مسکو لیست اولیه اسامی مخالفان سوری را از عربستان دریافت کرده، تاکید کرد که کشورش آماده است در صورت لزوم دیداری میان دولت دمشق و مخالفان برگزار کند.

بوگدانف روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نمایندگلن مخالفان سوریه از جمله یکی از اعضای کادر رهبری "جبهه تغییر و آزادی" و نیز نمایندگان آشوریان در آمریکا دیدار و آغاز گفتگو با طرف‌های درگیری در سوریه را بررسی کرد.

این دیدار تنها چند روز پس از آن انجام شد که وزارت خارجه مصر اعلام کرد هیاتی از مخالفان سوریه شامل چهره‌هایی چون هیثم مناع و جمال سلیمان در قاهره با فرستاده روسیه دیدار کردند.

انتهای پیام

کد N1028024

وبگردی